Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Takkatuli Hot
 
Takkatuli 2020-02-19 17:23:41 Arska
Arvosana 
 
4.5
Arska Arvostellut: Arska    February 19, 2020
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Aivan alkuun kavahdin hieman runosi pituutta. Runohan on monesti lyhyt ja tiivistetty kuvaus, joka kätkee sisälleen symboliikan kautta avautuvan sanoman.

No joo, kyllähän minä symboliikkaa tästä olen löytävinäni. "Takkatuli" ei ehkä ole se suoranainen sanoma tässä runossa, vaan runo kuvaa aivan muuta. Runon lukee jokainen omien kokemustensa ja tuntemustensa kautta omalla tavallaan, ja itse olin saavinani tästä esiin tunne-elämyksellisen kuvailun. Runon takkatuli roihuaa ja hiipuu tunteiden lailla ja heijastaa säteilyssään tunnekokemusten kirjoa.

Vaikka siis hieman kavahdin alkuun runon mittaa, niin sepä vain puhuttelikin omalla tavallaan ja jopa löysin siitä itselleni soveltuvaa samaistumisen tunnelmaa.

Kiitos runostasi. Luen runoja mielelläni. En aina tiedä miksi, mutta monesti ne puhuttelevat sisäisellä vertauskuvallisuudellaan.

Kuljenko lukiessani tätä kirjoittajan kanssa samoilla aalloilla? Ei sillä ole väliä, sillä runojen maailma on vertauskuvallinen ja kokemukset siellä ovat henkilökohtaisia.

Tästä runosta pidin.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
L.R
February 19, 2020
Report this comment
Kiitos arvostelustasi ja mukavaa että pidit runostani.
Itselläni oli tosiaan hieman erilainen näkemys runon aiheeseen/sanomaan, mutta sinun tulkintasi tästä runosta on aivan yhtä hyvä, kuin minunkin sillä kaikki näkevät runoissa eri asioita.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS