Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Turhautunut kaivaja 2017-02-21 19:13:57 Ryövärintytär
Arvosana 
 
4.5
Ryövärintytär Arvostellut: Ryövärintytär    February 21, 2017
  -   Kaikki arvostelut

Olen surkea arvostelemaan runoja, koska en ole mikään runoilija, enkä yleensä edes lue runoja. En ole yli kahteenkymmeneen vuoteen kirjoittanut lyriikkaa ennen kuin nyt tämän kirjoittaja.fi-sivuston innoittamana.

Tahdoin antaa tälle täydet viisi tähteä, koska sanat sointuvat niin kauniisti, mutta silti vapaasti. Tämä ei ollut mikään jähmeä loppusoinnullinen runo, vaan sellainen laulavalla tavalla soinnukas runo. Juuri tällaisia runoja jaksan lukea, näistä minä pidän! Ja tässä oli järkeä. Runolla oli merkitys. Se ei ollut vain yksittäisiä sanoja ryppäänä, vaan ihan oikea ajatelma.

Miksikö en sitten antanut viittä tähteä?
Tämä on oikeastaan aika typerä ja epäreilu syy, vähän nolottaa ottaa puoli tähteä näin hölmöstä asiasta, mutta otanpa nyt silti. En nimittäin ollut varma uskonko runoa. Tuntui, että kenties runon hauska ja herttainen loppu on syntynyt enemmän sanojen kuin kirjoittajan ehdoilla. Joskushan sanat vain tulevat ja teksti syntyy omalla painollaan, ja se sanoma tulee vähän kuin kaupanpäällisenä. Silloin tekstistä tulee kaunista, mutta tekstin sanoma ei välttämättä ole tullut kirjoittajan sydämestä vaan kynästä, joka on laulellut omiaan.

En kertakaikkiaan osaa sanoa syytä, miksi tämä tunne heräsi runoa lukiessa. Olisiko syynä kuitenkin se, että runoja kohtaan tuntemani vastahanka on peräisin kliseiden pelosta? Yksi klisee on se, että runoilija kirjoittaa rakkaudesta. Ehkä siis epäreilusti otin loistavan runosi arvosanasta puoli tähteä pois vain yksinkertaisesti siitä syystä, että olen ennakkoluuloinen rakkausrunoja kohtaan. Anna anteeksi!

Joka tapauksessa, pidin runostasi todella paljon!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
TuijaK
February 21, 2017
Report this comment
Kiitos ihanasta palautteestasi!

Otit ihan turhaan puoli tähteä pois, jos rakkausrunon ja kliseen pelko oli syy. Tämä on filosofinen ajatelma, jonka hyvin moni, lähes jokainen lukee rakkausrunona tai sen kaltaisena. Se on minusta pelkästään hauskaa, koska se kertoo, että olen kirjoittanut jotain moniselitteistä. Ja näen itsekin tässä runossa paljon jotain hyvin humoristista sekä myös parisuhteeseen liitettävää ominaisuutta. Mutta siis, tuo "ankea fossiili" ei alunperin tarkoittanut ketään ihmistä. Onko se syntynyt vain hauskana loppukaneettina? Vaikea sanoa, runon synnystä on iäisyys. En muista enää.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS