Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kanelin tuoksu oli liikaa 2014-10-08 18:09:09 Jästipää
Arvosana 
 
4.0
Jästipää Arvostellut: Jästipää    October 08, 2014
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tämä oli hieno teksti ja itse luokittelisin tämän proosarunon kategoriaan. Kauniisti osaat kuvailla tunnemaailmaa ja elämystä. Tämä on lyhyt teksti, mutta mielestäni juuri sopivan pituinen. Tätä lukiessa tulee hyvälle mielelle...

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Miira
October 09, 2014
Report this comment
Mukavaa, että tekstini sai sinut hyvälle mielelle. Hienointa on, jos omat kirjoitukset heilauttavat lukijan mielialaa suuntaan tai toiseen. Omastakin mielestä onnistuin tässä tekstissä kuvailemaan tunnemaailmaani erityisen hyvin - hieno juttu, että se välittyi sinnekin!

Olen surkea luokittelemaan kirjoituksiani. Mikä edes on proosaruno? :D Voisin tehdä tällä osa-alueella pienoisen parannuksen.

Kiitos palautteesta!
In reply to an earlier comment
Jästipää
October 09, 2014
Report this comment
Tuo luokittelu on välillä varsin vaikeaa ja välillä ero tiettyjen luokkien välillä on häilyvä ja hyvinkin tulkinnanvarainen. Itsellänikin on välillä ongelmia luokitella joitain omia tekstejäni. Proosaruno on runo, jota ei ole kirjoitettu runon mittaan vaan nimenomaan proosamaiseksi tekstiksi eli siinä on normi kappalejaot ja tasaukset jne. Muoto on siis proosaa, mutta itse teksti runo tai hyvin vahvasti runomainen. Tämä sinun tekstisi on minusta hyvinkin proosaruno, koska se on kirjoitettu proosan, tässä tapauksessa novellin, muotoon, mutta teksti itsessään on kauniin runomainen ja lämmin kuvaus päähenkilön tunnemaailmasta. Toki tämä on vain minun tulkintani... ;-)
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS