Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kuinka haluaisin... 2019-07-24 17:16:01 Vääpeli Y.
Arvosana 
 
3.0
Vääpeli Y. Arvostellut: Vääpeli Y.    July 24, 2019
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Hei Almiel!

Pidin kirjoituksestasi. Se on hyvin synkkä, kuten sanoit, mutta avaa henkilön sielunmaisemaa hyvin. Tämä pätkä pitäisi vain sitoa suurempaan kontekstiin, jotta se pääsisi täysin oikeuksiinsa.

Mutta asiaan. Halusit palautetta kirjoitustyylistäsi, joten yritän nyt sitä antaa. Pidin varsinkin alun napakasta lausetyylistä, lyhyitä virkkeitä, jotka kuitenkin sanovat enemmän kuin on merkkejä ja se kuljettaa ajatusta hyvin.

Parannettaviin asioihin. Ensimmäinen huomio: muutamassa kohdassa lausetta voi rytmittää pilkulla. Esim. "Ei(,) minun ei pitänyt laulaa". Erittäin pieni asia, mutta helpottaa ja rytmittää lukemista.

Toinen huomio: älä kirjoita turhaan, tai lisää täytesanoja. Esim. "Olen vain niin surkea" --> "Olen surkea".

Kolmas huomio: ole tarkkana sanamuotojen kanssa. Nämä saattavat olla vain huolimattomuusvirheitä, mutta toistuvina häiritsevät lukijaa. Esim. "alkaa ahdistaa" --> "alkaa ahdistamaan" tai "Sen ainoa, jota en tässä maailmassa haluaisi nähdä" --> "Sen ainoan..."

Lisä huomio/kysymys: miten voi lyödä itseään huomaamatta?

Mutta kaiken kaikkiaan hienoa työtä! Tuosta on hyvä jatkaa kirjoittamista.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Almiel
July 25, 2019
Report this comment
Kiitos paljon Vääpeli Y.

Teksti on kirjoitettu tosiaan vuosia sitten, kun tapana oli purkaa tunteita ja ajatuksia kirjallisesti.

Huomiosi rytmitykseen ja täytesanoihin oli tosiaankin osuva. Itse en näin monen vuoden jälkeen suoraan sanottuna uskaltanut lähteä tekstiin koskemaan. Pelkäsin muuttavani liikaa itse sanomaa.

Kiitos!
In reply to an earlier comment
Vääpeli Y.
July 26, 2019
Report this comment
Ihailen suoruuttasi. Jos teksti on kirjoitettu vuosia sitten, vuosia sitten kirjoittanut minäsi kuuluu saada se palaute. Täten voit huomata virheitä joita teit silloin, ja nykyinen minäsi voi hyötyä niistä! Osaat kuitenkin selvästi kirjoittaa hienosti, joten anna mennä. Olisi ilo lukea (toivottavasti kehittyneen) nyky-minäsi tekstejä myös. Ne toki ovat aina haavoittuvaisempia, koska ovat läsnä lähempänä nykyhetkeä. Ole rohkea!
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS