Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Viimeinen vahti 2017-08-07 14:52:25 TarraLeguaani
Arvosana 
 
2.5
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    August 07, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

niinkuin -> niin kuin
Ukrainalainen -> ukrainalainen
tuolille joka -> tuolille, mikä
enään -> enää
on minun viimeinen merivahti -> vähän epäselvä, vahtivuorostako puhutaan? -> minun merivahtini
maailman- loppu -> maailmanloppu
Kysyppäs -> Kysypä

Pilkkuja puuttuu aika lailla ja sitten niitä on väärissä paikoissa. Pilkkuja tarvisi kyllä rytmittämään virkkeitä, muuten on aika tutinapötköä.

Päähenkilö on jäämässä eläkkeelle. Viime talvena vaimo on lähtenyt lasten kanssa pois. Kuinka vanhana päähenkilö on lapset saanut, jos ne muksut vielä kotona asuu?

Juoni oli vähän päämäärätön. Hyvin olit lisäillyt tämän hetken tapahtumien kuvailujen väliin pääjuonta, mutta mielestäni liian vähän. Tarinan idea on hyvin suomalainen arkimaisema: aviomies kokee työnsä niin rankaksi, että vapaa-aika on ryypättävä tilanteen tasoittamiseksi. Erittäin surullinen totuus monelle ihmiselle. Itse en pidä yhtään tällaisista juonista, missä keskitytään siihen masentavimpaan tapaan elää omaa elämäänsä. Eli tarina ei ollut minun mieleeni.

Kirjoitat ihan soljuvasti, osaat johdattaa virkettä eteenpäin ja yhdistää seuraavaan. Tekstissäsi ole mitään turhaa poukkoilua, et jätä välistä mitään tärkeää tekstinkulun tai juonenkulun kannalta. Olet suhteellisen selväsanainen, etkä jätä lukijalle sellaista oloa, että mitäköhän tässä yritettiin tuoda esille tai mitäköhän tuo tai tämä asia tarkoitti.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
boxo
October 26, 2017
Report this comment
En kylläkään sanonut että se vaimo lähti juuri viimetalvena? Siinähän oli niin että tuli se viimeinenkin pilalle mennyt loma jne..No kiitos arvostelusta, eihän sitä amatöörinä osaa täydellistä tekstiä tehdä kun ei ole ennen mitään kirjoitellut, ainoastaan lukenut jotain 500 kirjaa.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS