Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Yön sirpaleet 2015-04-08 07:19:32 Taruh
Arvosana 
 
3.5
Taruh Arvostellut: Taruh    April 08, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Pidin tästä lyhyestä novellista. Alakuloista tunnelmaa on luotu hyvin ja tekstisi on eloisaa. Tarinan rakenne on myös oivallinen.

Siitä täytyy kyllä sanoa, että karsastan tekstiä, joka on muuten kirjakielellä kirjoitettua, mutta josta löytyy kuitenkin puhekielen (tai murteellisia) ilmaisuja. Tässä tekstissä ainoastaan sana "minä" on sellainen. Lopussa "mä" sana vaihtuukin yhtäkkiä "minäksi" ("kantaisivatko ne minua", "täytyihän minun tähän pystyä", "ensimmäistä kertaa aikoihin minulla oli itsevarma olo", "eikä minun enää tarvinnut tulla takaisin"), että neuvoisin pitämään kirjoitusasun samana koko ajan. Itse vaihtaisin sanan "mä" kokonaan sanaksi "minä", koska muu teksti on tosiaan kirjakieltä ja sana "mä" kalskahtaa.

Tarina oli mahtavan mukaansatempaavasti kerrottu, joten siksi harmittelin sen lyhyttä pituutta. Tätä olisi lukenut mielellään lisääkin! Enemmän kuvailua ja pikkuisen enemmän päähenkilön avaamista, niin avot!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
20
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
hannavaan85
April 08, 2015
Report this comment
Kiitokset palautteesta!
Tämä nyt oli tällainen lyhyehkö novelli, jonka olen kirjoittanut joskus monta, monta vuotta sitten, enkä ole ajatellut ollenkaan jatkaa tätä. Ainakaan toistaiseksi.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS