Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Määrä tekee myrkyn 2017-03-17 09:15:07 Arska
Arvosana 
 
5.0
Arska Arvostellut: Arska    March 17, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Oivallisesti nimikoitu mielipide. Asia on juuri noin, määrähän se saa myrkyn vaikuttamaan.
Sikäli itseäni miellyttää tekstissä esiin tuotu näkemys, että itse olen kulkenut jokseenkin samanlaista polkua. En ole absolutisti, mutta en oikeastaan voisi määritellä itseäni edes kohtuukäyttäjäksi, sillä alkoholin käyttöni on mielestäni jotain siltä väliltä. Tämäkin alkuvuosi on mennyt tipattomasti ilman mitään teema-ajatusta.

Minun nuoruudessani oli ehkä vieläkin haastavampaa olla kupittamatta, sillä se oli hyvin harvinaista, ja siihen kyllä kaveriporukka puuttui hanakalla otteella. Joten kyllä tuo tilanne itsellenikin on tutuksi tullut. Toki kaveritkin oppivat ajan myötä sen, ettei minulle välttämättä kannattanut turhaan tuputtaa. saatoin ottaa yhden, tai kaksi, mutten juurikaan juovuksiin asti.

Hyvä mielipidekirjoitus, joka saa pohtimaan, kuinkahan moni lähtee vastentahtoisestikin virran mukaan, kun ei kehtaa hannata vastaankaan. Kaveriporukassa sosiaalinen paine vie helposti mukanaan. Ja todella: Määrä tekee myrkyn.

Kiitos hyvästä ja mielenkiintoisesta mielipiteestäsi.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Peku
September 17, 2017
Report this comment
:). Hieno mielipide nuorelta mieheltä, ja todella asiallinen. Toisaalta välillä pien "nollaus" ei ole yhtään pahasta, ainakin omalta osalta. Katot kapakassaolijoita vaikka koko viikon, kuuntelet sössötyksiä jne jne...Mut ainakin omalt osalta tuo "nollaaminen tapahtuu oman kodin yksityisyydessä. Jaksaa sit taas ovel hymyillä ;)
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS