Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Vanhenemisen ristiriitaa 2017-02-13 14:19:57 Ryövärintytär
Arvosana 
 
5.0
Ryövärintytär Arvostellut: Ryövärintytär    February 13, 2017
  -   Kaikki arvostelut

Olet oikeassa, TuijaK, ulkoinen ja sisäinen ajautuu ihmisen vanhetessa koko ajan suurempaan ristiriitaan. Meillä ei ole sellaista vanhenemisen kulttuuria, jossa ikä tuo tullessaan sallittuja paheita, etuuksia, joista nuoremmat voivat vain uneksia. Jos meillä sellainen olisi, emme suhtautuisi vanhenemiseen niin nuivasti. Nykyihmisen pitäisi näyttää nuorelta ja kauniilta vielä kuusikymppisenäkin, käydä salilla kolmesti viikossa, jaksaa harrastukset ja työt ja paskat parisuhteet ikihymy naamalla. Juosta vähintään se puolimaraton kerran vuoteen, jotta olisi oikeutettu kulkemaan verkkareissa. Vähemmästäkin väsyy ja ahdistuu.

Minä olen 39-vuotias, enkä tahtoisi olla vuottakaan nuorempi. Olen joskus todennut, että paras tapa välttyä ikäkriisiltä on elää kurja lapsuus, silloin ei tee mieli palata entiseen. Toki minuakin vanheneminen ajoittain mietityttää, mutta enemmän se on sellaista iäisyyden pohdintaa.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
TuijaK
February 13, 2017
Report this comment
Kiitos palautteesta Ryövärintytär! Itseasiassa olen elänyt niin kurjan lapsuuden, että hyvinkin voisi luulla, että en tahdo palata sinne ikinä ja olen vain onnellinen, että se kaikki on aina vaan kauempana ja kauempana. Mutta toisaalta... voisin kokeilla elää uudestaan senkin ajanjakson näillä nykyisillä tiedoillani varustettuna. Ehkä en kokisikaan niin paljon ahdistusta? Ehkä olisin vain tyyni ja hyväksyvä? Tai sitten ei....ei voi tietää.

Kiitos palautteesta! Se oli piristävää ja nuorentavaa. :D
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS