Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kirjoituskilpailut 2015-04-16 17:34:41 Jästipää
Arvosana 
 
N/A
Jästipää Arvostellut: Jästipää    April 16, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Itse olen osallistunut melko moneen kirjoituskilpailuun. Parissa olen päässyt finalistien joukkoon ja sitä kautta eräs tekstini novellikokoelmaankin. Palkintosijoja ei ole vielä siunaantunut, mutta ehkäpä vielä sekin nähdään... Olen samaa mieltä liskomiehen kanssa siitä, että hyötyä tulee kilpailuista ainakin silloin, jos niissä menestyy tai saa tekstejään sitä kautta kokoelmiin tai muutoin julkaistua. Se on aina meriittiä omalle kirjoitusuralleen ja se voi madaltaa kynnystä saada tekstejään läpi kustantajalle.

Valitettavasti palautetta kirjoituskilpailuista saa varsin harvoin. On muutama harva kirjoituskilpailu, jotka lupaavat palautteen esim. finalisteille tai palkituille jne. mutta suurimmaksi osaksi palautteita ei anneta. Se on harmi ja varsin valitettavaa.

Näen kilpailuissa sellaisenkin hyödyn, että koska kilpailuissa yleensä annetaan teema tai aihe sekä määritellään tekstin pituus, se antaa selkeät rajaukset tekstille. Tällöin kirjoittaja saa tavoitteen tekstilleen ja voi kokeilla jopa kirjoittaa mukavuusalueensa ulkopuolella. Mitäänhän ei häviä vaikka kilpailuun osallistuukin. Taidot kirjoittajana karttuu ja ehkä kilpailuun kirjoittaessa tulee tehneeksi tarkempaa ja harkitumpaa työtä kuin jos kirjoittaisi pöytälaatikkoon. Kilpailuihin kannattaa osallistua mielestäni jo pelkästään tästä syystä.

Onnea kilpailuun, toivottavasti kohtaat menestystä... :)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
40
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS