Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Mammanpoika 2020-01-27 12:15:31 Arska
Arvosana 
 
5.0
Arska Arvostellut: Arska    January 27, 2020
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tämä on kirjoittajan tekstiä.

Karua ja mukaansatempaavaa kerrontaa. Aihevalintasi on rankka ja ilmaisukielesi tukee ja kuvaa juonellista kulkua kerronnassa erinomaisella tavalla.

Juonellisesti selkeä ja kielikuvallisesti ja sisällöllisesti monipuolinen kokonaisuus.

Kerrontakieli on selkeää ja monipuolista, samalla se säilyttää kuvailevuuden ulkoisessa asussaan ja näin on helposti omaksuttavassa muodossa lukijan kohdattavaksi.

Eli: teksti on kirjoitetussa muodossaan saatu lukijalle helposti omaksuttavaan muotoon, eikä lukijan tarvitse jäädä missään pohtimaan erikseen tekstin tarkoittamaa sanomaa.

Hyvä.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
20
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
T.Johan
February 05, 2020
Report this comment
Kiitos sanoistasi. Olen iloinen että joku on lukenut näinkin pitkän tekstin läpi. Minulla on vähän sellainen käsitys, että liian pitkät tekstit skipataan. Kiitokseksi vaivastasi luen jonkun tekstin sivustolta ja annan kommenttia, jotta saadaan lisää pöhinää.
Tästä aiheesta on valmistumassa toinekin versio, joka sisältää kehyskertomuksen ja takaumakertomuksen. Kokeilen miten se toimisi. Mahtaako joku lukea sen jos laitan tänne? Olisin kauhean kiinnostunut kuulemaan kumpi versio on parempi. Olsi tärkeää tietää ja oppia dramaattisen kerronan esityksen ja järjestyksen lakeja.

Kiitos.
In reply to an earlier comment
Arska
February 05, 2020
Report this comment
Hyvä. Pöhinää täällä kaivataankin. Täällä on paljon lahjakkaita kirjoittajia, joiden tekstejä tulee seurattua. Palautteen antaminen on monille jostakin syystä vaikeaa, vaikka monesti niissä näkee todella luovaa tekstiä. Kyllä se palautteen laatiminen on myös omalla tavallaan kirjoitus- ja esittämistaitoja kehittävää.

Palautteen saaminen teksteilleen on kirjoittajalle myös moninaisen tärkeä tapahtuma. On hyvä nähdä, kuinka sanoman on pystynyt välittämään lukijalle.
Itse toivoisin jokaisen lukijan vaivautuvan sen verran ainakin, että tekstin luettuaan antaisi palautteen vähintään peukkuna. Aivan sama, näyttääkö peukku ylös vai alas. Siitä näkisi tekstin tulleen luetuksi. Muutama sana tekstistä on aina mukava palkkio kirjoittajan askareelle.

Toki tuo esittämäsi toisen version laatiminen vaikuttaa kiinnostavalta. Ilmaisukielesi on kiinnostavaa ja helposti omaksuttavaa, mikä suoraan tekee teksteistäsi luettavia myönteisessä mielessä. Helppolukuinen ja kieliasultaan selkeä teksti rakentaa lukunautinnon, kun siihen liitetään kiinnostava juonirakenne, ja nuo ominaisuudet sinulta löytyvät, joten uskon kirjoittamasi tekstit tulevat täällä taatusti luetuiksi ja arvostetuiksi.

Kuten olet huomannut, palaute täällä ei välttämättä kuvaa sitä, mitä kirjoitettu sisältö lukijalle antaa. Tähän voimme vaikuttaa itse huomioimalla toisten kirjoittamia tekstejä mahdollisimman usein annetulla palautteella.

Tervetuloa joukkoon.

----Arska----
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS