Jälleen kerran hieno runo! Minä pidin tässä runossa erityisesti samasta asiasta, josta en pitänyt. Hassua ehkä, mutta se tekee tästä erityisen onnistuneen. Runolla on alku, pulloon putoaminen, mutta sen loppuminen on pelkkää arvailua (pitäisikö se ympyrän uiminen joskus lopettaa vai ei). Lukijana minua ärsytti se, ettei runo pääty, mutta samalla päättymättömyys on suuri osa koko hienoutta: runo ei etene mihinkään, mutta se on koko ajan liikkeessä. Se on kuin ihminen, joka joutaa ja huopaa, muttei saa päätöstä aikaiseksi. Sellaiset ihmiset ovat helvetin ärsyttäviä, mutta tavallaan he sillä tyhjänpäiväisellä pörräämisellään keinuttavat itseään kokoaikaisessa liikkeessä, ja sitä on kiehtovaa seurata. Se, ettet käytä välimerkkejä, et edes pistettä viimeisen sanan perässä, on juuri oikea valinta.
Taisi olla aika sekava arvostelu, mutta pakko se oli laittaa, koska tuossa aiempi arvostelija ei ollut laittanut kolmelle tähdelleen mitään perusteluita ja olisin ne ehdottomasti halunnut kuulla, koska minulle tämä herättämästään ärsyttävästä mielikuvasta ja tunteesta huolimatta, ja osittain siitä johtuen, on aikalailla täydellinen runo.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1 |
Järjestys
|
1 kohdetta - näytetään 1 - 1 |