Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Vieras elämä 2017-01-25 09:47:30 lentokykysi
Arvosana 
 
3.0
lentokykysi Arvostellut: lentokykysi    January 25, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Jos näkisimme hyvin meillä pitäisi olla kehysten lisäksi silmälasit vieraan vahvuuksilla, mutta mitä me näkisimme kun olemme niin likinäköisiä. Katsella, no niin silmälasien läpi näemme toisen raapineen onnellista elämää, josta itse on jäänyt vaille. Tuo runon keskityspotku on käsittääkseni kateellisuutta, johon keskittäen, joutuu maksamaan hintaa. Ei rikota ikkunoita! Jää Jäädytään ikkunaan kiinni. Näin näe, seuratessa tapahtumien kulkua. Mikä pelastaa?
En itse rakenteeseen puutu. Olen huono sillläpuolen. Mitä ja millä tavoin on herättänyt tunteet, niitä, niitä kommenttini. Hyvää vai huonoa? Haluaisin kuulla?

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Järjestys 
Lorenzia
January 25, 2017
Report this comment
Kiitos arvostelusta, korean kieliasun vuoksi se herättää hieman hämmennystä. En oikein meinaa saada ajatuksesta kiinni. Mutta vastaan siihen, mistä luulen saaneeni kiinni.

En runossa ole ainakaan tavoitellut kateutta. Enemmänkin haikeutta siitä, ettei ole mahdollista saada sitä, mitä niin kovin haluaa. Enkä tiedä, tarvitseeko minkään varsinaisesti pelastaa. Sekin voi olla pelastus, että on saanut edes nähdä, että itselläkin voisi olla toisin, jos olisi parempi tuuri käynyt.
In reply to an earlier comment
lentokykysi
January 25, 2017
Report this comment
Tuo sana haikeutta ei tullut mieleeni, mutta herään uudestaan tarkistamaan tuntemuksiani runosta. Otan myös pois tuo ajatuksen pelastumisesta. Tietoa lisää, heti muuttuu käsitys ja ajatus runosta. Runosta ei tosiaan ollut katkeruutta.
Sen minkä luemme on tietenkin sen kirjoittajan henkilökohtaisen elämän kautta syntyneestä käsitekartasta, arvelua. Toinen tykkää Lyydistä toinen Viljosta. Emme lue sanakirjan kanssa yksin sanoja ja vaikeaa se olisikin sanoista kuin muodostuu lauseita, niin myös runot. Yksi sana voisiko se olla runo?


In reply to an earlier comment
Lorenzia
January 25, 2017
Report this comment
Kun kirjoitan muuttuvani huuruksi ikkunaan, haen takaa sitä ajatusta, että tunnen itseni kovin mitäänsanomattomaksi toisen onnea katsellessa. Ehkä myös onnellinen itse pitää elämäänsä keskinkertaisena, vaikka jollekin toiselle se voi olla ihme, jota ei ole koskaan saanut kokea. Haikeus on ehkä huono sana kuvaamaan sitä tunnetta. En halua toiselta pois hyvää, josta jäin paitsi eli en ole kateellinen. Mutta joku kipupiste se silti on, koska jotain välttämätöntä jäi puuttumaan.

Luulen ettei yksi sana voi olla runo. Sillä on toisaalta liikaa merkityksiä ja toisaalta ei lainkaan merkityksiä kun siltä puuttuu konteksti.
3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS