Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Pahan käsky 2016-07-18 18:51:31 lentokykysi
Arvosana 
 
4.0
lentokykysi Arvostellut: lentokykysi    July 18, 2016
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Runo mielestäni istui hyvin pimeää keskiaikaan, pahan vallasta. Ehkä usko ja uskonnollinen vaikutus ihmisiin, oli pelko ja vaihtoehtoinen elämä mahdotonta. Miksi sijoitan runo etäälle ajastamme, jota menneenä voi sanoa: No jaa he eivät olleet kehittyneitä, eikä heillä ollut hajuakaan demoratasta. Toisaalta paha josta me olemme osallisia. Kun tiedotusvälinet kertovat viattomien kuoleman kohtaamisesta mielessämme tuntemukset laimenee. Paha on siis voimissaan ja lisännyt valtaansa.
Mielestäni välinpitämättömyys toisen ihmisen ajatusten on laimentunut kiihtyvällä tahdilla. Siitä että pidämme toisinajatteleva on tyhjää vain, on maailma vähemmän kuin kukon askeleen päässä. Tämä nousee pelosta sitä mukaan mitä lähempänä reunaa olemme ja ihmiskunta seisoo kuilupartaalla, huomatessa miten hauras onkaan maa jalkojen alla. Kuka haluaisi seistä eturivissä. Se missä ihmiselle oli kasvamassa ihmissydän on se muuttunut kovaksi ja sitä ruokitaan ajatuksilla minä olen keskiössä ja minä pidän hauskaa ja nautin. Tämä kaikki vahvistaa pahan valtaa häiriötilanteessa.
Runosi herätti näitä ajatuksia. Joten se mielestä toimi ainakin minulle. Saat varmasti monta puolto ääntä lukijoilta. Ja vielä .Palautteen otos saisi olla runsaampi. Ainakin heille jotka kirjoittavat omista lähtökohdistaan lukijoille. Paljon on heitä jotka kirjoittavat itselleen ja valaisevat runovalolla elämäänsä.
Tähän on hyvä lopettaa ja jatkaa runon käänteiselle puolelle runokuvia. Kun me käännämme sivua siellä on toisenlainen maailma johon eivät pahan käskyt ulotu.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS