Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Sulkaa ma hain 2015-07-19 12:55:29 Taruh
Arvosana 
 
3.0
Taruh Arvostellut: Taruh    July 19, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

En ole mikään Shakespeare ja runous on jäänyt itselleni jokseenkin tuntemattomaksi seuduksi, mutta onhan näitä ihan mukavaa lukea, joten kerron mielipiteeni ihan näin mututuntumalta vaan.

Kun luin allaolevan keskustelusi Repin kanssa, tämä runo aukeni heti vähän paremmin. Mielestäni Sulkaa ma hain rönsyilee liikaa suuntaan jos toiseenkin - teksti toimisi paremmin jos se olisi ytimekkäämpi ja yksinkertaisesti simppelimpi.

Ääneen luettuna tekstissä on kyllä kiva rytmitys ja sanojen luomat mielikuvat ovat onnistuneen soljuvia. Vähemmän kikkailua ja enemmän selkeyttä niin hyvä tulee!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
peka
July 19, 2015
Report this comment
Kiitos palautteesta.

Ensinnäkin oli kiva kuulla että tämä toimi ääneen luettuna, koska minulla oli kirjoittaessa rytmi päässä johon tätä kirjoitin ja ajattelin se toimisi nimenomaan esitettynä. Ja semmoisella aika perinteisellä kaavalla.

Tuo rönsyilykin on jännä kommentti, koska se oli minulla myös huolena mielessä kirjoittaessa. Minä näin tämän kirjoittaessani mielessäni ikäänkuin teatterimaisen kohtauksen, joten tein tietysti enemmän assosiaatioita päässäni kuin mitä itse runoon kirjoitin. Mutta miten sitten selittää yksinkertaistaen? Siinäpä haapuilin sitten kahden vaiheilla. Pitäisikö selittää enemmän vai ei. Lopulta päätin kuitenkin että en selitä lankoja kiinni ja heitän tämän ikäänkuin kokeeksi lukijoille ja mahdollisen palautteen perusteella näen onko teksti liian kryptistä ja sekavaa. Vai mitä se on.

Tottahan sen ymmärrän etten ole ole mikään runouden jättiläinen(lieneekö yhden tai kahden käden sormissa laskettavissa kirjoittamani runot), mutta joskus on hauska kokeilla mihin sana taipuu. :)

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS