Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Tango Hot
 
Tango 2015-06-14 18:18:48 Jästipää
Arvosana 
 
3.0
Jästipää Arvostellut: Jästipää    June 14, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Jälleen hyvin kirjoitettua tekstiä ja juoni eteni mukavasti. Tunnelma ei tässä kohonnut niin hyvin, kuin muissa teksteissäsi. Tämä oli myös mielestäni jollain tapaa ontto.Sisältöä olisi saanut olla vahvemmin. Prostituoitu löytää elämänsä miehen, rakastuu ja päätyy tämän kanssa yhteen. Sinänsä romanttinen tarina, mutta entä sitten? Sama tarina on ikävä kyllä kerrottu jo monta kertaa. Tässä tarinassa myöskään tanssi ei ole enää samalla lailla pääosassa, kuin edellisissä tanssi-tarinoissasi. Varsinkaan tango ei sinänsä korostus, sen tilalla olisi voinut olla periaatteessa mikä tahansa muu tanssi. Hyvät raamit erinomaiselle tarinalle.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Järjestys 

June 15, 2015
Report this comment
Kiitoksia, jumppaan loppua uusiksi. Koitin kirjoittaa ajatuksen itsenäisestä prostituoidusta, joka ajautuu parittajan saaliiksi, mutta parittaja-osio taitaa olla liian kevyenä. Tavoitteena oli löytää tangomainen tarina, ei niinkään nostaa tanssia itsessään keskiöön. Back to the old drawing board...
In reply to an earlier comment
Jästipää
June 15, 2015
Report this comment
Hoksasin jälkeenpäin tuon parittaja kuvion. Minulle se ei tosiaan auennut ihan niin selvästi. Mutta tuota puolta muutenkin varmasti kannattaa vahvistaa entisestään.

Tangon korostumisesta kommentoin siksi, koska aiemmin kerroit pyrkiväsi kirjoittamaan tansseihin liittyvän kokoelman. Kommenttini olikin lähinnä kokoelman näkökulmasta katsottuna. Pelkästään itsenäisenä novellina tämä on tangomaisuuden osalta varmaan ok näinkin, mutta jos mietin muita tanssiaiheisia tekstejäsi, joiden oletan osa kokoelmaasi, tässä tekstissä tanssi eli tango tällä kertaa ei nouse siinä määrin novellissasi erityisasemaan kuin muissa teksteissäsi ja mielestäni kokoelman näkökulmasta tämä jää muiden varjoon selvästi. Muissa teksteissä tanssilla on kuitenkin jokin selkeä merkitys ja rooli. Tässä tarinassa tango kuitenkin jää ehkä enemmän muiden tapahtumien ja vahvojen henkilöhahmojen varjoon. Tästä syystä minun mielestäni tangon "roolia" voisi vahvistaa. Tämä on tietenkin maku asia ja vain minun henkilökohtainen mielipiteeni, mutta näin minä asian näen... :)
In reply to an earlier comment

July 07, 2015
Report this comment
Hyvä kommentti, kiitos. Olen kesälomalla ylipäätään pähkäillyt tuon kokoelma-ajatuksen perusluonnetta ja yksi vaihtoehto on, että vien sitä enemmänkin tähän tunnelmapuoleen kauemmas tanssin teknisestä kuvauksesta. Minulla on vielä kaksi tanssia työn alla (Cha-Cha ja Quickstep) ja kun saan ideat niihin, pääsen katsomaan kokonaisuutta. Molemmat on jo pariinkin kertaan kyllä tullut kirjoitettua, mutta en ole ollut tyytyväinen perusajatukseen, joten en ole laittanut kommenteille.'

Kiva kun olet jaksanut kirjoittaa pohdittuja kommentteja!
3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS