Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Normannit valloittajat (k-18 fantasian ja sci-fi:n sekoitusta – maailmanrakennusta) 2023-10-10 13:44:05 Oriodion
Arvosana 
 
1.5
Oriodion Arvostellut: Oriodion    October 10, 2023
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Nojoo, maailmanrakennustahan tässä on, mutta ei mitään muuta. Onhan tätä maailmaa selvästi mietitty. Mutta itse tarinasta tässä on vain pieniä vihjailuja. Lukijana minua kiinnostaa se tarina, kun tämä on enemmän tällainen kirjoittajan muistilappu itselleen rakentamansa maailman luonteesta ja (ehkä) oleellisista hahmoista. Siihen tarkoitukseen varmasti oikein hyvä, mutta mielestäni ei lukijoille tarkoitettua kamaa.

Otsikon mukaan Normannista tulevat valloittajat olisi se tarina, niin sitä odotellessa. Miksi muuten k-18? Ainoa tässä lukemani mikä voisi viitata siihen, voisi olla tuo sadistinen pyromaanikko-kapteeni. Mutta onko se todella niin kovaa kamaa?

Sanotaan nyt jotain erityisesti mielenkiintoa herättänyttäkin. Sadisti-pyromaanikon lisäksi mielenkiintoista tarinaa voisi saada aikaan noista suippolakkihatuista, joista saadaan hallusinaatioiden kautta magiaa. Voisi olla omaperäinen taikasysteemi. Myöskin, jos fantasiaa ja scifiä yhdistetään taitavasti, niin se on usein mielenkiintoista.

Entä miksi tämä alkaa osasta 3? Tulee heti mieleen toinen fantasia/scifi-yhdistelmä, eli Star Wars. :D

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Skitsofrenia
October 10, 2023
Report this comment
Kiitos arvokkaasta ja rakentavasta palautteestasi. Olen vasta aloittanut kirjoittamisen uudestaan ja innoissani aina näistä projekteistani. Yritän tässä lähinnä herätellä keskusteluideoita muiden kirjoittajien kesken. Koen, että en ole löytänyt sopivampaakaan paikkaa, ja jälkikäteen kaduttaa, että menin julkaisemaan raakaversion. En ollut varma sivuston käytännöistä, että pitääkö se erikseen mainita k-18 vai ei, niin laitoin varalta, jos sattuu olemaan nuorempia lukijoita paikalla. Tuli muuten kysymys mieleen, että voiko näitä kirjoituksia enää julkaisun jälkeen poistaa? En ainakaan ole löytänyt mahdollisuutta poistaa tekstejä.
Oriodion
October 12, 2023
Report this comment
Tietääkseni kirjoituksia ei itse pysty poistamaan, vaan täytyy olla ylläpitoon yhteydessä ja pyytää sitä kautta poistamista. Ylläpito on tosin ollut viime aikoina melkoisen epäaktiivinen.

Mutta ei kai siitä haittaakaan ole että tänne laitetaan tällaisia enemmän ideatasollakin olevia tuotoksia. Sinänsä keskustelulle luontevampi paikka voisi ehkä olla tuo tämän sivuston foorumi tai "keskustelu" osio. Se vaan on ollut vielä epäaktiivisempi kuin tämä novellien jakamis -puoli. Valitettavan vähäistä täällä tosiaan on kaikenlainen keskustelu ollut. Aina toki tervetullutta jos joku yrittää sitä herätellä.
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS