Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Kirjeet Hot
 
Kirjeet 2021-02-25 14:14:59 Oriodion
Arvosana 
 
4.0
Oriodion Arvostellut: Oriodion    February 25, 2021
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Ensi alkuun, niin huomautan vain että ymmärrän kyllä Arskan ratkaisun olla antamatta tähtimääräistä arvostelua, mutta silloin tästä ei näy ulospäin että on annettu palautetta. No, nytpä tulee sekin näkyville.

Kekseliäs formaatti tarinankerrontaan. Itse tarina oli yksinkertainen ja synkkä, mutta jotenkin aika realistisen tuntuinen. Tässä olisi ehkä voinut avata tilannetta enemmänkin yksityiskohtaisemmilla ja useammilla kirjeillä, koska nyt lukija ei pääse kovin syvälle tapahtumiin. Vaikka toisaalta silloin tuo realistisuus saattaisi kärsiä, koska tuskinpa tuollainen nuori masennuksissaan ihan hirveästi meitä lukijoita ajattelisi kirjeitä raapustaessaan. Eli toisaalta ymmärrän kyllä tämän annettujen tietojen niukkuudenkin, mutta ehkä vähän voisi mielestäni joustaa realistisuudessa mielenkiintoisemman tarinan vuoksi.

Arska kommentoi että tarinaa voisi jatkaa itsemurhan tehneen läheisten näkökulmasta. Olen tästä vähän eri mieltä. Toki tällainen teko vaikuttaa vahvasti muihinkin, mutta tämä tuntui kuitenkin hyvin vahvasti juuri näiden kirjeiden kirjoittajan omalta tarinalta, joka tulee tässä traagiseen päätökseensä. Vähättelemättä mitenkään läheisten kokemaa surua, niin sanoisin että se on kuitenkin toinen tarina.

Tykkäsin tosiaan tästä kekseliäästä tavasta kertoa tarinaa. Ajateltavaa tämä antoi, eli hyvää työtä.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Arska
February 26, 2021
Report this comment
Otin kyllä huomion tuon, ettei kommentti näy, mutta oma näkemykseni aihemaailmaan on sikäli mielestäni perusteltu, että olen itse ollut kaksitoistavuotiaana tilanteessa, jossa olisin vaikuttanut estävästi tapahtumiin, jos olisin muutamaa sekuntia aikaisemmin ehtinyt avaamaan yhden oven. Käsi oli jo oven kahvalla, laukauksen kajahtaessa ja minä olin ensimmäinen joka huoneeseen astui. Olen nähnyt itsemurhan karut pitkäaikaisvaikutukset, ja jos niistä kertominen saa yhdenkin ajatusta hautovan harkitsemaan uudelleen on niiden esiintuominen kannattanut.
Oriodion
February 28, 2021
Report this comment
Huh, kuulostaa aikamoisen karulta kokemukselta. Joo, itselläni ei onneksi ole tähän aiheeseen mitään omia kokemuksia. Luonnollisesti kommenttini siis koskeekin vain lukukokemustani tästä yksittäisestä novellista, eikä missään nimessä yleisemmin tätä aihetta.
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS