Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Erimieltä Erkki: Tehotuotanto 2019-05-21 14:34:20 Arska
Arvosana 
 
4.5
Arska Arvostellut: Arska    May 21, 2019
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Siinä sitä jälleen jämerää erimielisyyttä.

Tiesitkö Erkki muuten tuosta Teho-etuliitteestä sen, että kyseessä on aito kotimainen keksintö. Tämä muistui mieleen maininnastasi joka liittyy leivänsyömiseen. Nälkävuosina ja pula-aikana kehitettiin Suomessa Teholeivänsyöntimenetelmä, jolla hillittiin nälkäkuolemia. Sillon näet kuivattiin reikäleivät pirtinorsilla niin kuiviksi ja koviksi, että niitä sai tehojärsiä ikenet verellä viikkokaupalla kannikkaa kohti. Leipä säästyi tehokkaasti, eikä kai kukaan syödessään nälkään kuole.

Sittä noista maailman nykykauheuksista olen minä ajatellu seuraavaa. Meitä suomalaisia on maapalln väestöstä tuskin prosentin osaakaan, mutta eturintamassa pitäisi olla torjumassa ilmastomuutoksia ja muita kauheuksia. Ihmettelenpä vaan, minkä hiivatin takia ei meitä patisteta eturintamaan siinä kokonaisvaltaisessa ongelmassa, joka on näitten kaikkien globaaliongelmien ydin ja perusjuuri, eilkkä ylikansoittuminen.

Eipä vaan herrat meillä ole kehottamassa selibaattiin ongelman hoitamiseksi. Kai sillä iso merkitys olisi, jos Paavo ja Jussi laittaisivat pilit pussiin ja seisoisivat eturintamassa ongelman hoitamiseksi.

Kyllä maailmalla katsottaisiin että, siellä sitä Suomipoika näyttää taas mallia ja talvisodan henkeä ja kohta olisi, tai no viidessäkymmenessä vuodessa olisi estetty niin ilmastonmuutos, kuin ympäristöongelmat, otsonikadosta puhumattakaan.

Se on Jämti näin.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Antero
May 22, 2019
Report this comment
Kiitos taas palautteesta. Samaa mieltä olen, että suuret ongelmat on oman asuin kenttämme ulkopuolella lähinnä Aasiassa ja Afrikassa ja niitä Erkki vuodatuksessaan pyrki käsittääkseni esille tuomaankin. Iso raha tuottaa siellä missä se on halpaa ja ympäristöasiat ovat väljä käsite jos on suosiollinen paikallishallinnolle.
Tuota teholeivän kuivatusta ei Erkkikään tiennyt. Kiitos asian valaisemisesta.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS