Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Älä sääli minua 2013-10-16 07:35:27 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    October 16, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei Esmeralda!

Aloitat mielenkiintoisella tavalla! Hyvä! Tavalla, joka herättää tunteita, ja pohdintaa siitä mitä on tapahtunut!

Täytesanat. Kehuin kovasti aloitusta, ja se oli hyvä vaikka seuraava poiminta onkin heti alusta.
Kirjoitat: "Äiti, ethän sääli minua, eihän siihen juuri syitä ole.".
Ajatukseni: "Äiti, ethän sääli minua, ei siihen syitä ole.".
Eli pikkuinen sana pois, ja lyhensin kieltosanaa.

Pilkut.
Kirjoitat: "Totuuden kuullessasi kieroilusi vain paheni ja nyt herätät minussa vastenmielisiä tunteita.".
Mielestäni tuohon ennen "ja" - sanaa kuuluu pilkku, sillä siinä selvästi vaihtuu lause.

Todella vaikuttavaa pohdintaa! Kuitenkin ehkä olisin kaivannut hitusen draamaa vielä. Ehkä joku ohikiitävä vinkki lyömisestä tai jostain muusta toiminnasta, jota äiti ei suostu uskomaan. Hieman jotain joka tekisi kolmannesta henkilöstä pahan. Tai vaihtoehtoisesti jotenkin niin, että pohdinnasta huolimatta kolmas olisikin hyvä, ja viesti siitä välittyisi lukijalle esimerkiksi jonkun tapahtuman (kuvatun) kautta. Tämä oli nyt huono palaute, sillä en osaa oikein antaa mitään konkreettista esimerkkiä.
Kirjoitat: "Mitä hän teki minulle?".
Mitä hän teki? Tähän jäin kaipaamaan vastausta.
Ajatukseni: "Mitä hän teki minulle? Miten tulen aina kantamaan tuon teon taakkaa mukanani.".
Tuo ehkä jättäisi jotain auki, likujan mietittäväksi, tai sitten voisi selvästi sanoa jonkun väkivallanteon tai vastaavaa.

Kuitenkin todella mainiosti etenevä tarina, jossa on tunnelmaa, joka herättää ajatuksia ja on oikeasti aidon tuntuinen! Hyvä!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
20
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS