Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
MIELIKUVITUS - ihmisen siivet 2015-11-11 08:15:21 Banshee
Arvosana 
 
4.0
Banshee Arvostellut: Banshee    November 11, 2015
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Heippa

En oikein tiedä, miten koulu-aineita tulisi arvioida, kun en ole vähään aikaan siinä maailmassa oleillut. Mutta sellainen tuli itse tekniikasta mieleen, että toistat sanan "mielikuvitus" laskujeni mukaan 21 kertaa. Myös siivet/siivittää toistuu 9 kertaa.
Vähempi olisi riittänyt, vaikka aihe oli mielikuvitus, toiston takia tulee hiuka luettelomaisuutta tekstiin.

Ajatusrakenteet olivat myös tutun toistamista, ei ole mitään uutta auringon alla, että yksinäinen lapsi turvautuu mielikuvitukseen. Mielikuvitus antaa siivet on myös todella kulunut juttu.

"Mielikuvitusta voisi verrata suureen, monimuotoiseen ja äärettömään avaruudenkaltaiseen tilaan, jossa jokainen idea ja ajatus on oma yksilöllinen planeettansa ja niistä muodostuneet suuremmat idea- ja ajatuskokonaisuudet kuin aurinkokuntia ja laajimmat niistä suuria galakseja. Mielemme ja mielikuvituksemme toimii taivaalla kiitävän komeetan lailla – jo yksi pieni idea voi riittää synnyttämään kipinän, joka laittaa kaiken alulle. Ideattomuuden kylmästä tuhkasta syntyy äkisti tuliset, nopeat siivet saava idea, joka lähtee lentoon kuin feenikslintu. "

En itse kestä tällaista tekstiä,jossa lähdetään tavoittelemaan suuruutta, todennäköisesti mahtiponttista musiikkia kuunnellen. Itse en enää kuuntele Ed Sheeranin I see fire biisiä, koska se saa minut oksentamaan galakseja ja feenikxlintuja tekstiin.

Kouluaineeksi tämä on kuitenkin hyvä, itse yläaste -ja lukioiässä ajattelin lähinnä kuinka monta pinniä laitan tukkaanija missä on mun ripsiväri. En yhtään ihmettele, jos opettajasi arvostaa tekstiäsi, koska suurin osa nuorista taitaa käyttää enimmäkseen somea tekstin tuottamiseen. En halua edes tietää millaista tekstiä ne jonnet tuottaa, ei sillä että haluaisin lukea edes omia kirjoituksiani teini-iän vuosilta.

Sillä tavoin siis ajatuksesi ja kykysi ajatella nousee tekstistä esiin, se on tie, jolla kannattaa pysyä.

Ja olet oikeassa, mielikuvitus on rikkaus. Siitä kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain, koska elämä voi tuoda eteen hyvien kokemusten lisäksi huonoja, ja sitä helposti pääsee kyynistymään, leikkimielisyys unohtuu.

Kysyin kerran äidiltäni, mikä on hänen villein unensa, ja hän vastasi nähneensä unta, jossa suusta valui kahvia. Muuten hän näkee unia kaupassakäynnistä ja autonpesusta...

Mutta mielikuvitus on myös muutakin kuin kyky upota omaan sisäiseen maailmaan, minua mielikuvitus on auttanut työelämässä ratkaisukyvyn suhteen, ennakoinnissa ja ihmisten ymmärtämisessä. Minulle naurettiin, kun ala-asteen alussa leikin koiraa tunnilla ja hevosta välitunnilla, toin kouluun hämähäkkejä. Nyt asioin Suomen suurimpien yritysten työmaajohdon kanssa, ja osa naurajista lappaa puistossa lehtiä kottikärryyn RTK-haalarit päällä.(No ei sillä, että siinä olisi mitään vikaa)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS