Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Pätkä Bansheen ö-mapista 2015-08-29 06:34:20 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    August 29, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Banshee!

Täytyy sanoa, että jouduin tuokion miettiä, että mihin tämä kaikki liittyy, enkä kyllä ymmärtänyt :D

Olin löytävinäni viitteitä köyhyydestä ja siitä, että asioiden pitäisi olla toisin. Tuo toinen kappale siis. Se oli samaan aikaan kauniin koskettava ja surullinen.

Ensimmäisestä kappaleesta en tajunnut mitään :D Oli pakko jopa googlata singulariteetti ja tuo kissahomma.

Täytyy sanoa, että osaat kirjoittaa. En tykkää noista yhden virkkeen kappaleista, mutta ne kyllä sopivat tekstin tyyliin.
Kirjoitat: "Huominen on tänään yhtä avoin kuin eilen, eikä tämä puhuttele minua.".
Kenties tämä voisi olla muodossa:
"Huominen on tänään yhtä avoin kuin eilen, se ei puhuttele minua.".
Koska molemmissahan tuo ydin on se, että huomisen avoimuus tänään ja eilen ei puhuttele.

Koetin sijoittaa tätä isompaan kokonaisuuteen, kuten kirjan käsikirjoitukseen tai novelliin, mutta tulin siihen tulokseen, että saattaisi olla aika raskaslukuinen ja vaikeaselkoinen teos :D

Tässä on kyllä tiettyä neroutta, mutta minun on hieman vaikea saada siitä otetta :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Banshee
August 29, 2015
Report this comment
Kiitos palautteesta

Tarinan ydin: yhteiskunta on romahtanut ja isä miettii pitäisikö tytär tappaa, jotta lapsi ei joutuisi kärsimään. Perustellen sitä itselleen sillä, että jonain päivän kaikki kuolevat kuitenkin, joten onko väliä - jos sen tekee vähän aikaisemmin. Mutta siis, en ottaisi tätä pätkää kovin vakavasti, se on kuitenkin kirjoitettu tajunnanvirtana ja heitetty roskikseen sen enempää sensuroimatta tai muokkaamattta.


Ymmärrän toki ettei näin voi kirjoittaa sataa sivua, se olisi aika järkyttävää luettavaa.

Toisaalta idea ei ole kertoa tarina, vaan luoda tunnelma. Yleensä tämä tehdään kansantajuisella pakinalla sienestämisestä tai uunin rakentamisesta. Pyrin samaan hiukan toisella tapaa, joskin se nyt tarkoittaa sitä, että suurin osa lukijoista tippuu ensimmäisellä sivulla. Tarina tarjoillaan, mutta se pitää huomata rivien välistä. Tässä pätkässä nyt ei toki ollut juuri päätä eikä häntää, ja jos oli, niin kissa söi sen.

Yleisesti ottaen en tiedä, mitä teen.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS