Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Onnen päivä 2015-04-27 09:44:45 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    April 27, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Antero!

Miellyttävä kuvailu karjalaismiehestä maailmalla :D

Aloituksesta. En varsinaisesti vastusta taiteellisempaa tapaa kirjoittaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tekstin täytyy olla selkeää, yksinkertaista ja ymmärrettävää.
"Vaimonsa kera Pohjois-Karjalaista pientilaa asuva Antti Soironen istui junassa, jonka matka kävi kohti Helsinkiä.".
AJatukseni:
"Vaimonsa kanssa Pohjois-Karjalaisella pientilalla asuva Antti Soironen istui junassa, joka oli matkalla Helsinkiin.".

Mielestäni kolmoispisteet sopivat kaunokirjallisessa tekstissä ainoastaan dialogiin. Eivät ajatuksiin tai kerrontaan. Minun näkemykseni mukaan kolmoispisteillä on tarkoitus kuvata sitä, kuinka lause katkeaa tai lause jää kesken. Olen koettanut miettiä omalta kohdaltani ajatusta, joka olisi jotenkin hiipunut tai jäänyt kesken, mutta olen tullut siihen tulokseen, että ajatus on päässä aina valmis :D

Jaa siellähän onkin yleisö täynnä keskustan kannattajia :D Tai sitten ne on porvareita, jotka naureskelee maalaisille :D Tai vaihtoehtoisesti perussuomalaisia, joille maaseudunmies edustaa kansanmiestä :D Hyvä!

Itse odotin, että Onnenpyörä - peli olisi ollut isommassa roolissa. Esimerkiksi siten, että mies olisi voittanut onnenpyörän, ja jotenkin omituisesti hukannut voittamansa hommelit matkalla tai koheltanut muuten. Nyt tuo juoni jäi mielestäni vajaaksi, eli selkeää käännekohtaa ei ollut lainkaan. Tämä johtaa siihen, että kyseessä on enemmänkin matkakuvaelma, kuin juonellinen novelli.

Yhtä kaikki. Viihdyttävää lukemista, hyvää dialogia ja mainio henkilöhahmo, joka onnistuu ajamaan naisetkin vessaan ymmärtämättömyydellään :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS