Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Mustanmeren risteily 2015-04-02 14:48:59 TarraLeguaani
Arvosana 
 
2.5
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    April 02, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

- "Minä olen insinööri, insinöörit ovat oletusarvoisesti hitaita ja epäjohdonmukaisia näissä käytännön elämäntaitoa ja näppäryyttä vaativissa tilanteissa." :D (totta)
- "Kristina Cruises yhtiön" -> Kristina Cruises -yhtiön
- "internet päätteiden" -> väliviivalla
- Kummallisia sanajärjestyksiä olet välillä vääntänyt, esim. "Tuli auto reipasta vauhtia..."
- "rinkilöiltä" -> jos puhut rinkelistä (yks.) on monikko rinkeleiltä.
- "heidän haukkojen" -> heidän haukkojensa
- "kolleegat" -> kollegat
- Repliikin jälkeen ei lainausmerkkien sisälle tule pistettä, jos sen jälkeen tulee vielä johtolause. Esim. "Suuntaa ei muuteta tippaakaan.”, oli perämiehen suunnitelma... -> "Suuntaa ei muuteta tippaakaan", oli perämiehen suunnitelma...
- "rantaannuttiin" -> rantauduttiin
- "heidän asenne" -> heidän asenteensa
- "päällekäypä" -> päällekäyvä
- "heidän rahaa" -> heidän rahaansa
- "joku rakennus" -> jokin rakennus
- "meidän sauvakävely" -> meidän sauvakävelymme
- "temppelejä" -> temppeleitä

Välillä puhutaan preesensissä ja välillä imperfektissä, valitse vain toinen ja pysy siinä. Pääosin kirjoitat oikein, josta olen mielissäni. Tämän takaa löytyy myös insinööriys, yleensä sellaiset immeiset osaa kielioppisäännöt :)

Tämähän oli matkakertomus, joka vaikuttaa olleen eläkeläisten risteily. Uskon, että joka sana oli totta, eli tämä oli kokemus. Valitettavasti se ei suonut mitään mielenkiintoista, se oli vain hieman päiväkirjamaisesta sepostelmasta pidemmälle viety. Yritäpä taitojasi johonkin fiktiiviseen tarinaan, luo juoni ja käänteitä. Siitä voisi tulla hyvin, koska tarinankerrontataito näkyy kuitenkin kirjoitelmasi takana.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
nick53
April 02, 2015
Report this comment
No joo. Tämä oli harjoitus elämänkertakirjoituskurssilla. Sen tyyppinen kirjoittelu kiinnostaa lähinnä ikääntyneitä ihmisiä. Laitoin tämän tänne kun palautetta ei oikein mistään saa, ja omille virheilleen on sokea. Ei voi kehittyä ilman palautetta, minä en ainakaan voi. Sain syksyllä ajatuksen että kokeilen oppisinko kirjoittamaan siten että lukeminen olisi lukijan mielestä kiinnostavaa. Kiitos palautteesta. Aika paljonhan tuosta virheitä löytyi.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS