Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
LAITTOMUUDEN SALAINEN VAIKUTUS 2021-08-27 09:34:38 Arska
Arvosana 
 
3.0
Arska Arvostellut: Arska    August 27, 2021
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tervehdys Vesku.

Tuot esiin mielenkiintoisen näkökannan tästä mainitsemastasi "uudesta ajattelusta".

Tämä ajattelumalli pitää mielestäsi sisällään LBHTQ- idepologian pakkosyöttöä?
Minä en koe näin.

Tietoa tulee jakaa ja uudistaa, pitää antaa uusien ajatusmallien nousta esiin ja katsoa kestävätkö ne käytännön ja arjen kulutusta.
On myös uskallettava katsoa elämää todellisilta näkökulmilta, eikä jääräpäisesti asettua puolustamaan niitä ns. "Kristillisiä arvoja", joiden linnake murentuu pala palalta juuri siitä syystä, ettei uskalleta uudistua tiedon ja tietämyksen lisääntyessä.

Puhut myös miehen ja naisen välisestä avioliitosta lapsen kannalta parhaana vaihtoehtona. ( Mainitsetko MIEHEN ensin siksi, että kristillisiin perinteisiin kuuluu miehen osa perheen päänä?)

Pyritäänkö perikristilliseen tapaan luomaan
pelon ilmapiiriä nostamalla esiin lapsen mahdollinen halu sukupuolensa muuttamiseen ja siitä seuraavia ongelmia korostamalla.
Jos lapsi haluaa lähteä muuttamaan sukupuoltaan alaikäisenä, on ongelma jossain muualla kuin lapsenoikeuksissa. En usko keneltäkään otettavan lasta huostaan sen vuoksi, etteivät vanhemmat suostu alaikäisen toiveeseen sukupuolen vaihdoksesta. Kyllä perheessä on silloin jotain muuta pielessä.

Heteroparien liitto antaa lapselle parhaan ja turvallisimman lähtökohdan elämään, näinhän kristillisiä arvoja myös perustellaan. Uskaltaisin sanoa että, homogeeninen parisuhde, riippumatta henkilöiden seksuaalisesta suuntautumisesta on parempi lähtökohta lapsen elämälle, kuin moni kiihkeästi uskonnollinen "normiperhe".

Maailma ja yhteiskunta ovat kehittyneet ja avioliitto on jäämässä käytännön syistä "pois muodista". On surullista katsoa ihmisten kärvistelevän parisuhteessa, joka ei toimi. Siinä kerätään vuosikymmenien aikana katkeruutta toisiaan kohtaan. Mielestäni avioliitoista pitäisikin tehdä määräaikaisia. Maksimisaan kymmenen vuotta, ja yhden kerran voisi anoa lisäaikaa yhdestä viiteen vuoteen. Voisi elämä olla auvoisempaa parisuhteessakin, kun ei samalla suorittaisi "kristillistä elinkautista".

"Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan"? Miksi liitän tämän ajattelumallin juuri moneen tapaamaani "voimakkaasti uskonnolliseen" henkilöön, riippumatta henkilön uskonnollisesta suuntautumisesta.

Vaikka olenkin eri mieltä monista asioista kanssasi, pidän suuressa arvossa sitä, että " nostat kissan ", ja asetut omien arvojesi kanssa keskusteluun.

---Arska---

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Vesku
August 28, 2021
Report this comment
Kiitos palautteestasi Arska! Toki saat olla ihan rauhassa toista mieltä kuin minä. Itse asiassa olin itse aikoinaan hieman samoilla linjoilla kuin sinä tämän kaltaisissa kysymyksissä. Mutta elämä teki minusta konservatiivin... Niinkin voi käydä.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS