Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Helpompi lisäystapa? 2018-04-17 06:55:18 Arska
Arvosana 
 
4.5
Arska Arvostellut: Arska    April 17, 2018
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tämä aihe on eri muodoissaan puhuttanut täällä aiemminkin. Tämä liittyy siihen, ettei täällä voi editoida, eikä täältä voi poistaa tekstejään itse.

Asiaan on varmasti hyvät syyt ja se on varmasti tarkoin harkittu ylläpidon puolelta. Yksi syy luultavasti on se, että näin saataisiin kirjoittajat valmistelemaan tekstinsä huolellisesti ennen esille laittoa.
Kun tänne laittaa luettavaksi tekstiraakilen ja saa sille kommentoinnin ja korjausneuvoja, niin asiahan on jokseenkin sama kuin veisit auton katsastukseen nähdäksesi mitä vikaa siinä on.
Saat tekstiaihiolle pari tähteä, ja sen vaikutus on ettei lukijoita kiinnosta huonohkon arvostelun saanut novelli. Mieluummin klikataan auki se, jolla on pitkä tähtisikermä.
Jo siksi kannattaa kirjoittaa aihe valmiiksi omalle koneelle ja liittää sivustolle mahdollisimman valmis tuote.

Itse kirjoittelin tarinoitani aiemmin toiselle sivustolle ( taisi olla joku Kirjanet.com ) Siellä oli mahdollisuus editointiin ja siellä kirjoittelimme jatkokertomuksia, joita pystyi liittämään edellisen jatkoksi kronologisessa järjestyksessä. Täällähän sellainen ei onnistu, joten jatko-osat joutuu lukemaan tavallaan väärinpäin. Kokeilin sitä täällä, ja totesin homman huonosti toimivaksi.

Tuolla Kirjanetin puolella meillä oli myös kirjoitustiimi ja kirjoittelimme jatkiksia vuorotellen jaksojen tekemisessä. Oli todella mukavaa ja haasteellista pitää juonen kulku hallussa. Minulla on hallussani huikeita scifijuttuja noilta ajoilta, mutten voi niitä julkaista ilman kirjoittajakumppaneiden suostumsuta ja tiimi on hajonnut joten se siitä.

Mutta kuten boxo mainitsee: Tallenna omalle koneelle työsi ja julkaise sitten kokonaisuus. Se kannattaa ja erityisesti sinun kannattaa jatkaa ja kehittää kirjoittajan lahjaasi. Sinun mielikuvituksesi on yksilöllisen omaperäinen ja sillä erotut eduksesi.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
50
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS