Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Ajatusteni virta 2013-07-28 12:30:55 Juulija
Arvosana 
 
4.0
Juulija Arvostellut: Juulija    July 28, 2013
Top 500 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Ü Olen hahmotellut sinulle varmaan viisi eri palautetta, mutta pyyhkinyt kaikki vuorotellen pois, kun en mielestäni saa sitten kuitenkaan kerrottua ajatuksiani.

Luin tekstisi ja ajattelin ensin, että antaa olla. Joutsenia ja koulukiusaajia, dramaattista ja niin korkealentoista, että taitaa mennä yli hilseen, jota minulla ei (eihän?!) ole. OK, tajusin kyllä ne! Ja rakastan kirjoittaa, lukea ja puhua KAIKESTA, mutta mielenkiintoni herpaantuu, jos sanoma yritetään pukea liian hienoihin lauseisiin. Arkinenkin sanoma.

Sinun tekstisi oli todella pomppivaa. Oli niitä joutsenia, sitten Matias (jota minä ainakaan en tunne), sitten äidistä, teekupposista, lapsuuden muistoja ja seitsemän veljestäkin mahtui mukaan. Tai ainakin yksi. Ihan sekoa, ja kuitenkin niin ihanan selkeää ja aitoa, sydämestä tai selkäytimestä tai mistä tahansa kumpuavaa. Minusta on aina mahtava lukea semmoisia tekstejä, joissa ei yritetä liikaa. Sääli semmoiset ihmiset, jotka eivät osaa purkaa ajatusten tulvaa paperille siksi, että "eivät osaa kirjoittaa". Osaavat, sanoisin minä. Suomessa ihmiset osaavat kirjoittaa. Vaan ei muka silti.

Sinun tekstiäsi oli mahtava lukea, myönnetään että näin siinä paljon vähän nuorempaa itseäni (: Mutta vaikka tuo lyhyt teksti oli todella hienoinen pintaraapaisu sinun elämääsi ja persoonaasi, tuntuu, että voisin hyvin luoda sinusta hahmon tarinaani. Kerrot ihanan rönsyilevästi asioita, lukija saa sitten itse koota mielessään oman käsityksensä sinusta.

Haluaisin lukea sinulta kolumneja. Sellaisia sivun mittaisia, missä otat kantaa milloin mihinkin mielessäsi olevaan asiaan. Olen varma, että osaisit tuoda mukaan tempaavalla tavalla näkökulmasi esiin. Vähän dramaattisuutta, vähän tulta, ja kuitenkin täyttä asiaa, sinun kokemia tunteita ja ajatuksia. Täyttä elämää.

Etten vain mahtanut itsekin lipsahtaa selkokielestä sekokielen puolelle, mutta joka tapauksessa haluan sanoa: teksti oli minusta ihanan aito! Pidin siitä ü.

En tiedä mikä sinun elämäntilanteesi on, mutta TOIVOISIN, että jatkan kirjoittamista, edes jotakin! Minusta sinussa on ainesta.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS