Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Lyhyesti 2014-11-04 16:05:18 TarraLeguaani
Arvosana 
 
3.5
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    November 04, 2014
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Osa V

Tässä osassa on jo paljon enemmän hyviä aatteita.

"Hätistäisikö hän auttajan luotansa pois, kun olisi itse tippunut kalastusreissulla jäihin ja olisi välittömässä hengenvaarassa?" Tämä on hyvä kysymys!

"Kun nuorukainen vääntää totuuksia rautalangasta, sitä pidetään naurettavana ja lapsellisena touhuna. Kun vanhus latelee niitä samoja itsestäänselvyyksiä, sitä pidetään suurena elämänviisautena." Olen samaa mieltä kanssasi.

"Väitetään, ettei miesten ja naisten lahjakkuudessa ole mitään eroa. Mistä sitten johtuu, että kaikki merkittävimmät ajattelijat, taiteilijat ja tieteentekijät ovat olleet lähestulkoon poikkeuksetta miehiä? Jos kerta naiset ovat älyllisesti yhtä kyvykkäitä, niin kai he olisivat loistaneet historiankirjoissa edes vähän näkyvämmin. En jaksa uskoa, että naisten myöhäinen esiinmarssi voisi johtua vain jostakin patriarkaalisesta perinteestä ja vanhanaikaisista asenteista." Tämähän on juuri näin. Ennen naiset olivat hiljaa ja taustalla. Ennen eivät naiset saaneet esiintyä teattereissakaan, ei se silti tarkoita, että siihen aikaan lahjoja teatterin alalle oli vain miehillä. Kapeakatseinen väittämä, että naisten asema ei olisi vaikuttanut asiaan.

"Vanhukset paheksuvat nykynuorison menoja ja tapoja, mutta mitä muutakaan he itse tekevät kuin muistelevat kaihoten nuoruutensa syntejä?" Hmm... Mielenkiintoinen ajatus, tämä on kyllä juurikin näin!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS