Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Forums

Kirjoittaminen

Vinkkejä ja ajatuksia kirjoittamiseen!
Public write access is disabled. Please login or register
Last post
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
28.09.2020 16:17

Ikävää asiaa kaikille

Hei hyvät kirjoittajatoverit. Olin joku aika sitten laittanut runoihin runoni nimeltä Patti ja myös kommentoinut sitä koska se sai arvostelun. Ne jotka ovat jo lukeneet sen tietävätkin tarkemmin mistä tässä viestissä on kyse mutta niille jotka eivät ole lukeneet niin yritän kertoa selkeästi tämän kaikille.

Minä tosiaan jouduin joku aika sitten tutkimuksiin sairaalaan koska minusta löytyi tuo ikävä patti. Ekat tutkimukset olivat hyvät mutta jouduin vielä odottamaan muutaman tutkimuksen tulosta. Viime viikolla tulokset sitten tulivat ja lääkäri kertoi että kyseessä on sittenkin matalan kynnyksen syöpä ja joudun siis leikkaukseen jonkun ajan päästä. Tämä on lääkäreille pelkkä rutiinileikkaus mutta siitä toipuminen kestää tietysti jonkin aikaa.


Minun pitäisi parantua leikkauksen jälkeen täysin mutta aikaa se kyllä sitten vie. Ja sitten huomenna on vielä edessä viimeinen tutkimus ennen leikkausta siitä onko syöpä levinnyt ja mitä sen jälkeen. Joten näin ollen varmasti ymmärrätte että olen poissa pelistä nyt jonkun aikaa ja minulta tulee harvakseltaan jos ollenkaan mitään juttua tänne nyt johonkin aikaan. Käyn tietysti aina välillä katselemassa mitä tänne kuuluu ja kirjoitan voimien mukaan edelleen omia juttujani valmiiksi toipumisaikana.

Älkää nyt kuitenkaan hirveästi säikähtäkö puolestani vaikka otankin tietysti kiitollisin mielin vastaan jokaisen parantavan ajatuksen jonka haluatte minulle antaa. Minulla oli viime viikolla aavistus tästä ja olin rauhallinen lääkärillä. Minusta kertonee jotain tämä; Kun lääkäri kertoo että sinulla on syöpä niin yleensä ihmiset kysyvät kuolevatko he. Minä kysyin mitään sen kummemmin ajattelematta; kauanko tämä koko juttu vie? Lääkäri oli kyllä hitusen ihmeissään kysymyksestäni :D :) (Enkä muuten edes heittänyt mitään seinäänkään :D :)

Eli elämä jatkuu, kuten aina vaikka välillä tuleekin huonoja uutisia. :) (Ei minusta näin vähällä päästä... :D




 
Almiel

Almiel
4 posts
---
Location:
n.a.
29.09.2020 08:55
Re: Ikävää asiaa kaikille
Voimia ja jaksamista sulle!
Toivottavasti kaikki menee niin kuin pitääkin.




 
Arska

Arska
27 posts
---
Location:
n.a.
29.09.2020 13:04
Re: Ikävää asiaa kaikille
Patti ei sitten osoittautunutkaan aivan harmittomaksi. Ikävä asia kuultavaksi on aina jonkun sairastuessa syöpään.
Tänään ei kuitenkaan enää pidetä tuon taudin löytymistä niin lopullisen kammottavana asiana. Minun työkvereistani kolmella löytyi jokseenkin samanaikaisesti syopä. Jokaisella erilainen ja kahdella heistä se luokiteltiin jo alkuvaiheessa äärimmäisen vakavaksi, eikä toipumistoiveita annettu. Kuitenkin kaksi noista kolmesta selvisi sairaudestaan ja ovat nyt ns. terveen papereilla.

Meillä oli silloin viiden henkilön huipputiimi, ja kolmen viidestä sairastuessa samaan aikaan aiheutti työolosuhteiden melkoisen tarkkaa syyniä ja joitakin isoja muutoksia tuli. Ei tästä enempää. Liittyy aiheeseen sen verran, ettei syöpään sairastuneen pidä toivoaan heittää.

Etkä sinä ole sitä heittänytkään. Olen ihaillut rohkeuttasi tulla esiin omien sairauksiesi kanssa. Skitsofrenia on sairaus, jonka tuot rohkeasti muiden näkyviin ja siitä ansaitset ison kunnioituksen. Tästäkin minulla on kokemusta saman työpaikan tiimoilta ja jopa samalta ajanjaksolta. Itselläni oli skitsofreniaa sairastava esimies hieman yli kymmenen vuoden ajan. Hänen rohkeutensa ei riittänyt samalla tavalla, vaan hän teki kaikkensa salatakseen asian, mikä johti todella omituisiin ja ristiriitaisiin tilanteisiin työpaikalla ja johti lopulta tuon meidän huipputiimin hajoamiseen. Tiimi hajosi, mutta kaveripiiri on pysynyt koossa.

Et peittele omaa sairauttasi ja se saa ystäväsi pysymään tukenasi vaikeina aikoinakin. Ja jokainen meistä tarvitse ystäviä.

Tsemppiä sinulle ja älä kadota hymyäsi koskaan.

ps. Mitä tulee kirjoittamiseesi, niin olet mainio kielellisen ilmaisun esiintuoja ja suuri väriläiskä foorumiin. Kirjoittelet, kun olet siinä tilanteessa, että haluat tuoda meidän luettavaksemme jotain mitä haluat ilmaista omista mielikuvistasi. Skitsofrenia on paitsi hankala sairaus, myös suuri mielikuvituksen lähde, kun sen osaa oikein valjastaa. Uskon sinun osaavan. Kirjoittelet mielelläsi, sen näkee jo siitä, ettet tyydy lyhyisiin ja rajoitettuihin ilmaisukokonaisuuksiin, vaan teet luovaa julkaisua, joka vain tuntuu soljuvan teksteissäsi. Me kyllä jaksamme odotella.




 
Oriodion

Oriodion
11 posts
---
Location:
n.a.
29.09.2020 15:37
Re: Ikävää asiaa kaikille
Komppaan Arskaa. Ehdottomasti myös ihailen sitä miten avoimesti olet puhunut omista sairauksistasi. Olen oppinut sinulta paljon uusia näkökulmia tähän ihmisenä olemisen outoon taitoon.

Eli ei muuta kuin voimia ja paranemisia tämän uuden ikävän sairauden kanssa. Sitten aikanaan kun taas jaksat kirjoitella niin odotan innolla millaisiin teoksiin tämä uusi ikävämpi kokemus sitten mahdollisesti inspiroi. Ehkä tästä vielä syntyy jotain hyvääkin, kunhan pääset tämän ikävän vaiheen yli!




 
Discussions v1.3
(c) 2010-2011 Codingfish
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS