Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Forums

Kirjoittaminen

Vinkkejä ja ajatuksia kirjoittamiseen!
Public write access is disabled. Please login or register
Last post
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
22.08.2020 17:10

Parodia?

Minulla olisi yksi mielstäni tosi hauska salainen agentti -parodia aiheinen novelli-idea mutta en tiedä uskallanko kirjoittaa sen saati julkaista. Kysyisinkin näin yleisesti että mitä saa parodioida ja mitä ei? Mille saa nauraa ja mille ei? Mikä on rasistista ja mikä ei?

Tämä novelli parodioi vähän kaikkea nykyaikaa. Tietenkin minua itseäni myös. En missään tapauksessa ole mikään rasisti enkä halua loukata ketään mitenkään. Haluaisin vain kirjoittaa tämän novellini koska se on niin hauska minusta. Mutta koska huumorini on mitä on niin kaikki eivät välttämättä ymmärrä että se on pelkkää huumoria eikä muuta.

Pelkään että jokin vähemmistöryhmä suuttuu minulle silti ja haastaa oikeuteen. Itse asiassa pelkään että lähes kaikki suuttuvat minulle ja haastavat oikeuteen. Minun pitäisi varmaan itsekin suuttua itselleni ja haastaa oikeuteen. Joten arveluttaa kovasti.

Entä saako koronasta puhua ja sille nauraa julkisesti? Uskaltaako tässä oikeastaan kirjoittaa mitään? Olisi sääli jättää kirjoittamatta tämä pieni hauska novelli vain siksi että joillakin ihmisillä ei ole huumorintajua ja että jotkut ovat niin vakavikkoja kaikessa.

Joten valistakaa minua oi suuret tietävät etten erehtyisi rasismisoimaan ketään vahingossa ja saisi liutaa haastetita postissa.




 
Oriodion

Oriodion
11 posts
---
Location:
n.a.
22.08.2020 22:42
Re: Parodia?
Kyllä itse ainakin mielelläni luen parodioita, ja nykyaika jos mikä on aihe josta voisi saada hyvän parodian aikaan. Sen verran hullua tämä meno on monellakin saralla, ainakin omasta mielestäni. Kyllä koronakin on ihan käypä aihe parodioida, ainakin jos ei mitenkään irvaile epidemian vaatimille uhreille. Eihän tätä kaikkea liian vakavasti pidä ottaa.

Suomi on yleensäkin siitä ihan hyvä maa, että täällä meillä on sananvapaus. Omia juttujaan saa kirjoittaa ja julkaista. Sitten, jos joku tästä loukkaantuu, niin hänellä totta kai on oikeus kritisoida tätä kirjoitusta.

Lähtökohtaisesti ainakin sanoisin itse, että jos tarkoitus ei ole loukata ketään, niin ei kannata liian paljon murehtia sitä että mitä jos joku kuitenkin loukkaantuu. Aina siinä kai on sellainen pieni riski, mutta muuten mitään hyviä juttuja ei ikinä julkaistaisi. Tietysti aina on niitä joiden huumorintaju ei riitä, mutta jos tarkoitus ei ole loukata, niin ei sen pidä antaa rajoittaa liikaa, jos kuitenkin monet muut mahdollisesti saavat iloa tästä jutusta.

Näin ainakin itse näkisin.




 
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
23.08.2020 13:11
Re: Parodia?
Kiitos kovasti tiedoista. Olin unohtanut sanan sananvapaus todellisen merkityksen koska nykyaikana kaikki on rasistista ja joku suuttuu aina jostain ja sitten huudetaan suureen ääneen että Rasisti! Minun piti esittelytekstissänikin miettiä hetki mitä sanaa uskaltaisin käyttää koko kansasta. Päädyin sitten sanaan ihminen koska sen ei pitäisi (luulisi ainakin) loukata ketään.

Hitsi vie. Minähän kirjoitan sen pikku pölhöläisen ja päästän siinä Winin täysin irti. (Vain tämän kerran Win, joten turha hihkua. Oikeat työt odottavat yhä.) Toivon todella että saan kirjoitettua siitä juuri sellaisen kuin mitä ajattelinkin vaikka tämä ei oikeastaan olekaan yhtään minun lajini.

Mutta melkein kaikkea pitää kokeilla joten anti mennä siis. Älkää odottako sitä henkeä pidätellen. Olen hidas kirjoittaja jolla on kiireinen elämä. Vaikka koko maailma suuttuisikin minulle niin ainakin 2 ihmisellä oli hauskaa. Minulla ja Winillä. Nauramme tälle vielä vankilassakin jos sinne tosiaan joudumme.




 
Discussions v1.3
(c) 2010-2011 Codingfish
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS