Minua ei häirinnyt yhtään, että loppu jäi avoimeksi. Novelleissahan se ei yleensäkään ole mitenkään tavatonta. Sehän ikäänkuin pakottaa lukijan syventymään novelliin ja rakentamaan itse "lopullisen" ratkaisun tekstin mukanaan tuomista palikoista. Toki yhtä hyvin tarinan voi myös kirjoittaa "loppuunkin". Siitä olen jästipään kanssa samaa mieltä, että hieman enemmän olisit voinut avata gorillan vapauttajien motiiveja, sekä myös mielellään kehitellä kertomuksen siitä, kuinka homma on onnistuttu toteuttamaan.
No tokihan päähenkilöllä tauti on, mutta tuskin ebolaa. :D Loppujenlopuksi ebola ei ole erityisen tartuntaherkkä sairaus, ja leviää lähinnä ruumiinnesteiden välityksellä. Pandemian riski on siis vähäinen. Kuvaamasi verenvuoto viittaa jeesusteipin kanssa touhuillessa aiheutettuun verenvuotoon kuin ebolaan. Ebolassahan verenvuoto on ensin sisäistä, ja kuuluu taudin loppuvaiheeseen. Päähenkilön tarinan lopun toimet siis tuskin olisivat onnistuneet enää siinä vaiheessa ebolaa, kun ruumis vuotaa verta jo ulospäinkin.
Pidin tarinasta ja sen ideasta, ja kieli on mukavaa lukea.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1 |
Järjestys
|
1 kohdetta - näytetään 1 - 1 |