Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kuolleiden kirja 8 2019-05-17 07:41:18 Arska
Arvosana 
 
5.0
Arska Arvostellut: Arska    May 17, 2019
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Täysi tähtisikermä tästä kappaleesta.

Toki olin löytävinäni tästäkin noita yhdyssanavirheitä. Eiväthän nuo asiat kovin hallinnassa itsellänikään ole, mutta ehkä ne toisen tekstissä hyppävät esiin herkemmin.
Esimerkkinä tuo "nahkatakki mies". Minä kirjoittaisin koko rimpsun yhteen.

Muuten perustelen arvosteluani kirjoittamaasi jaksoon: vaikka tässä jaksossa eivät tapahtumat vyöry kiivaana, niin jakso on laadittu kokoamaan välillä juonensäikeet yhteen. Pitkässä tarinassa ne helposti lähtevät vaeltamaan omille teilleen ja juonessa pysyminen voi hankaloitua, eikä se lukijan kannalta ole kovin hyvä juttu. Hyvä juttu on puolestaan se, että kirjoittajana maltat välillä jarruttaa ja koota kokonaisuuden osasia.

Hahmotat hyvin tuon hetken, jolloin on syytä hillitä juonen laukkaa ja samalla yhdistät uusia seikkoja tukemaan jatkossa juonellista kehitystä, eli varaudut juonen uusiin yllättäviin käänteisiin. Tarjoat samalla pieniä vihjeitä lukijalle ja näin ylläpidät tarinan kiinnostavuutta.

Rakentavaa toimintaa ja se kiehtoo lukijaa.

Noissa kieliopillisissa jutuissa on aina isona apuna kaksi seikkaa, jollei kieliopinnot ole tulevaisuudensuunnitelmissa aivan ykkösenä. Lue paljon ja kirjoita paljon. Pikkuhiljaa oppii näkemään tavan, jolla kirjallinen ilmaisukieli tuntuu sujuvalta. Sujuva kieli on yleensä kieliopillisestikin kelvollista.

No, minä täällä saarnaan, aivan kuin jotain ymmärtäisin kirjoittamisesta, tai kieliopin oikeintulkinnasta. En ymmärrä, mutta lukemisesta ja kirjoittamisesta pidän silti.





Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Aloittelija
May 17, 2019
Report this comment
Kiitos paljon kommentistasi. Olen kiitollinen viidestä tähdestä ja mukavaa että pidät tekstistäni.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS