Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Panssarin suojissa 2015-05-12 15:35:16 illuusia
Arvosana 
 
3.0
illuusia Arvostellut: illuusia    May 12, 2015
Top 100 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tajusin vasta nyt että sinullakin on täällä tekstejä, muuten olisin antanut palautetta jo aikaisemmin. :) Olet antanut minulle niin hyvää palautetta että koitan vastata samalla mitalla, vaikka tämä nyt onkin jo kolme vuotta vanha teksti palaute varmaan siitä huolimatta kelpaa.

Olen armottoman rehellinen. En halua olla ilkeä, mutta myönnän että keskittymiseni herpaantui reilusti ennen puolta väliä tästä tekstistä.

Kaikesta näkee että olet taustatyösi tehnyt mitä tulee sotakoneiden ja taistelun kuvaukseen. Sitä on pakko kunnioittaa, tiedät todellakin mistä kirjoitat, ymmärrät että sota ei ole vain satunnaista räiskintää sinne tänne.

Mutta mutta.. Ystäväsi on oikeassa että kuvaus on aika kliinistä. Lisäksi minulla ei ole puoleenkaan väliin mennessä edes selvää mikä sota on kyseessä, jossain vaiheessa heitetään sivumainintana että sotaa on käyty viikko mutta muuten tilanteesta ei oikein saa mitään kokonaiskuvaa. Kokonaiskuva olisi hyvä tuoda esiin jo alussa.

Hahmot eivät myöskään oikein erotu toisistaan, yksi vähän heittelee vitsejä mutta muuten he eivät mielestäni ole tarpeeksi omia persooniaan jotta heistä alkaisi oikeasti välittää. Minulla ei ole edes aavistustakaan miltä hahmot näyttävät ulkonäöltään, sellaiset asiat olisi ainakin syytä kertoa.

Dialogi on uskottavaa, sellaista mitä sotilaiden voisi olettaakin käyvän, mutta ei oikein vie tarinaa kauheasti eteenpäin. Hahmojen persoonat eivät myös oikein tule dialogin kautta ilmi, koska se keskittyy olemaan informaation jakamista. Toki sotatilanteessa tämä on ymmärrettävää, mutta silti kaipaisin hahmoisin enemmän särmää.

Ai niin ja tyhmänä pakko kysyä että mikä ihme on CV? Minulle tulee siitä mieleen vain ansioluettelo mutta en usko että tässä yhteydessä tarkoitat sitä. :D

Muutama muotoseikka vielä:

- Jos hahmo sanoo perkele, ei ole tarvetta sanoa että hahmo on vittuuntunut, se on aika itsestään selvää. Ole tarkkana milloin yliselität asioita.

- Kappalejaot olisi kova sana! Tätä on vähän hankala lukea kun tämä on näin yhdessä pötkössä

- Ole tarkkana sen suhteen kuinka paljon käytät sotalyhenteitä. Kylliksi käytettynä ne luovat tunnelmaa, mutta ainakaan minulla ei ole mitään käsitystä mikä ihme on T-80 jne. Liikaa käytettynä tuollaiset yksityiskohdat vain ärsyttävät ja niistä tulee vain tyhmä olo lukijalle.

- Muuten kirjoitat ihan sujuvaa tekstiä, enemmän kuvailua ja yksityiskohtiin paneutumista paikoin kuitenkin kaipaisin.

Toivottavasti tästä on hyötyä.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
40
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS