Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Sota mielissämme 2015-03-09 10:27:37 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    March 09, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Petraa010!

Todella hyvin kirjoitettu pätkä! Hyvä miljöö ja sopivasti sekava kuvailu! Osaat kirjoittaa hyvin!

Urputan aina aloituksista.
"Myrsky riehuu kaupungin yllä, synnyttäen tornadonpoikasia, mustat pilvet valuvat kaupungin ylle.".
Pari juttua. Ensinnä pilkut. "synnyttäen" on lauseenvastike, johon ei kuulu pilkkua. Vaihtoehto sille olisi "ja synnyttää", joka myöskään ei vaadi pilkkua, sillä tällöin lauseilla on yhteinen jäsen, eli myrsky. Toiseksi, tuo viimeinen lause kuuluisi minusta olla aivan omansa.
Eli: "Myrsky riehuu kaupungin yllä synnyttäen tornadonpoikasia. Mustat pilvet valuvat kaupungin ylle.".
Tuossa on myös hieman toistoa, eli tuo kaupungin yllä. Viimeinen lause voisi päättyä "...varjostaen kaupunkia.".

Ilmaisusta pikkuisen. Mieti aina tarkkaan mitä sanaa käytät. Älä tyydy ensimmäiseen.
"Vauhtini ei hidastu, se nopeutuu,...".
Ajatukseni: "Vauhtini ei hidastu, se kiihtyy,...".
Eli erityisesti jos kirjoitat vastakohdista, niin mieti tarkkaan mikä on esimerkiksi kylmän vastakohta...se ei ole lämmin vaan kuuma :D Tuo nopeutuu on vähän kuin vihreänketjun lanseeraama sana "halpuutimme", joka mielestäni pitäisi olla alensimme, joka myös viittaa alan yleiseen ale - sanaan.

Vältä Caps Lockia kerronnassa...ja kolmoispisteitä myös. Ne antavat jotenkin "puhekielisen" kuvan.

Minusta ruumiinosat ovat kokonaisuus, osa henkilöä.
"Pääni vaistonomaisesti pyörähtää katsomaan tuhoa.".
Ajatukseni.
"Käännän pääni vaistonomaisesti tuhon suuntaan.".
Tai
"Katson vaistomaisesti tuhoa."
Tai
"Pyörähdän vaistomaisesti tuhon suuntaan.".

Minua jäi hieman vaivaamaan taustat ja tulevaisuus. Vaikka kyseessä olikin hyvin rakennettu kuvaus yhdestä tilanteesta, niin jäin miettimään monia juttuja. Kuka "minä" on? Minä "minä" on tullut? MIkä on tämä mystinen kaupunki, jota pommitetaan paskaksi? Mitstä nämä sotilaat ovat ja minne ne "minut" vie? Miten tarina loppuu? Kuolenko "minä"?

Eli kuvailu on hyvää ja miljööstä tulee selkeä kuva. Siltikin taustat ja loppuratkaisu jäävät ilmaan roikkumaan. En tiedä kuuluuko noita asioita edes tietää, sillä kuvailu on kenties Sinun ajatuksissa tarkoituskin jättää arvoitukseksi, mutta minua se häiritsee :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS