Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tuho Kaksikko - Luku .1. 2014-11-04 15:30:35 liskomies
Arvosana 
 
3.0
liskomies Arvostellut: liskomies    November 04, 2014
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Siitä olen Alapo80:n kanssa samaa mieltä, että mistä tahansa voi toki kirjoittaa. Vampyyrit ovat aiheena varsin kulunut lajiyypin oltua suosiossa jo varsin pitkään, taisi nykyinen vampyyri -buumi alkaa ekasta Underworld -leffasta joskus 2000 -luvun alkupuoliskolla.

Hieman enemmän omaperäisyyttä jäin TL:n tavoin kaipaamaan.

Vampyyrin ja päähenkilön kohtaaminen metsässä olisi mielestäni kaivannut hieman enemmän kuvailua ja tunnelman luontia, nyt jäi tarinan juonen kannalta olennaisesta kohtaamisesta hieman hätäinen tuntu. Käytät toisaalta varsin paljon virkkeitä pukeutumisen yksityiskohtaiseen kuvaamiseen (esim. miksi lukijan tarvitsee tietää, että jollakulla on sukkahousut, jos se ei kerran pillifarkkujen läpi näy?). Kannattaa keskittyä juonen kannalta olennaiseen, eli sukkahousut kannattaa mainita silloin, jos niillä on tarinassa jossain vaiheessa jokin merkitys. Esimerkiksi jos sankaritar myöhemmin sitoo niillä pahiksen betoniporsaaseen ja viskaa mereen... :D

Jonkinlaista sekavuutta toi se, että näkökulmahenkilö tuntui ajoittain vaihtelevan kesken kappaleen, sekä se, että joissain kohdin kerroit minä -muodossa, kun tarina pääosin kuitenkin kulki kolmannessa persoonassa. Esimerkiksi:

"Valitse, sisko ja vampyyriksi muuttuminen, vai ei siskoa ja normaali elämä?" mies kuiskasi niin ettei Cecilia kuullut. Vastaustani ei tarvinnut harkita, minä mieluummin vaikka kuolisin Cecilian edestä.

Ensin kerroit 3. persoonassa, mutta tässä hyppäsit kesken kaiken 1. persoonaan.

Ideoita sinulla tuntuu riittävän ja kauhugenre mitä ilmeisimmin kiinnostaa sinua, joten ei muuta kuin jatkoa tarinalle. Hieman vielä harjoitusta, kyllä se siitä. :)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
20
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS