Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Pimeyden ensimmäinen nousu 2021-01-20 14:07:42 haavanlehti
Arvosana 
 
3.5
haavanlehti Arvostellut: haavanlehti    January 20, 2021
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tykkäsin tästä tarinasta! Oli kiva, että esimerkiksi Arrgandin vallankaappaus ei heti onnistunutkaan, vaan vasta hänen tyttärensä pääsi kuningattareksi. (Vaikka ensin kyllä olin pettynyt, kun Arrgand kuoli. Mutta on hyvä, jos tarina yllättää lukijan tai tarjoaa vähän erilaisen juonenkulun kuin lukija on olettanut.)

Ehkä sanoisin tässäkin, että hahmot jäävät vähän ohuiksi. Toisaalta en tiedä, onko siitä aihetta kritisoida, sillä luulen, että se sopi tähän ihan hyvin. Pääpaino tarinassa on selvästi kuitenkin juonessa ja tapahtumissa.

Hmmm mietin noita sulkuja joita välillä käytät. Olen kuullut, että jotkut inhoavat niitä syvästi, mutta itse olen vähän kahden vaiheilla, että ovatko ne ok vai ei. Ehkä ne sulut voisi kuitenkin jättää poiskin? Luulen, että lauseet toimisivat ilmankin.

Mutta taitavaa tarinan kerrontaa, kiitos tästä!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Oriodion
January 21, 2021
Report this comment
Kiitos palautteesta!

Joo, kai Wilius oli sellainen enemmän hahmokeskeinen tarina, niin varmaan hahmot oli siinä kriittisempiä kuin tässä. Tässäkin vähän tarkoituksella pidin kerronnan suht etäisenä, koitin sillä saada vähän sellaista tuntua, että tämä tapahtuisi jossain myyttisessä muinaisuudessa.

Hmm joo, olen joskus itsekin pohtinut sitä että onko noi sulut tarpeellisia. Toisaalta niillä kyllä tavallaan on paikkansa, mutta varmasti ne häiritsee joitain lukijoita tosiaan, ja aina joskus kyllä itseänikin. Täytyypä niitäkin pohtia vielä jatkossa lisää.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS