Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kviin yrttiviini 2017-09-05 22:54:35 boxo
Arvosana 
 
3.5
boxo Arvostellut: boxo    September 06, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Luin tämän jo paljon aikaisemmin mutta en oo ehtiny kommentoida koska ufo sieppasi minut, ja he palauttivat minut vasta hiljattain takaisin.
Mukava tarina on..hirveästi sulla jää pilkkuja laittamatta tekstiin.
Muutamassa kohdassa olisi ehkä voinut laittaa hiukan "sujuvammin" ilmaisut? Mun mielipide tämä tietysti vaan on.Tuo idea "Kviiviinistä" on hauska. Kuvailet hyvin kaikkia sotilaita ja merimiehiä ym tyyppejä tarinassa, mielestäni jopa tosi oivaltavasti.Pitää lukea tämä huolella uudestaan kun olen taas tottunut Maapallon erilaiseen painovoimaan tuon sieppauksen jäljiltä.

Omistajan vastaus

Kiitos palautteestasi.

Muistan käyttäneeni hyvän tovin pilkkujen käytön viilaamisessa tässä tekstissä jonkin suomen kielen ohjesäännön mukaisesti. Siinä rytäkässä tekstistä lähti yli puolet viljellyistä pilkuista "turhina". Saatoin olla turhankin yli-innokas. Minua kiinnostaisi tietää, mistä sinun mielestäsi pilkkuja puuttuu, sillä se on tekstin luettavuuden kannalta erittäin tärkeä asia.

Onko mitään erityistä kohtaa mihin ehdottaisit sujuvampaa ilmaisua? Tiedostan kankeuden, mutta yksittäisten lauseiden kohdalla pitkään vatvoessa ne helposti muuttuivat puuroksi.

Pitänee lukea tämä teksti uudestaan pilkkuja ja kankeutta silmällä pitäen nyt kun tekstin viimeistelystä on jo aikaa. Tosin tekstin kertojaääni on alkanut kauhistuttaa minua tympeydellään.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Pohjavesikala
September 12, 2017
Report this comment
(Ilmeisesti kirjoittajan palaute sinkoutuu bittiavaruuteen, ehkäpä jonkun sähköpostiin, eikä jätä merkkejä tänne.)

Kiitos palautteestasi!

Muistan värkänneeni pilkkuja tässä tekstissä pitkään jonkun suomen kielen oppaan mukaan. Siinä rytäkässä lähti puolet niistä "turhina". Saatoin olla yli-innokas. Koska kyseessä on tekstin luettavuuden kannalta tärkeä asia, voisitko kertoa onko tekstissä esimerkiksi joku tietyn tyyppinen pilkunpaikka, josta sellaiset uupuvat?

Tekstissä on kankeutta, mutta en oikein osannut sitä korjata. Monta kertaa uudelleen lukiessa virkkeet muuttuivat itsestäänselväksi puuroksi, jota oli enää vaikea uudelleenrakentaa. Esimerkit huonoista lauseista varmasti auttaisivat minua.

Pitänee lukea tämä oikein ajatuksen kanssa, nyt kun se on häipynyt lähimuistista kokonaan.
boxo
October 29, 2017
Report this comment
No niistä pilkuista, heti alussa mm: ..."viimeisiään ja sen selässä..." eikös tuohon ennen ja sanaa tulis pilkku ? toinen esim: "... vesein pölyisiä katuja ja kaupunkil..." tuohonkin ennen ja sanaa ? seuraava esim: " Jadenvihreä meri oli vielä ennen myrskykautta tyyni (pilkku?) hohtaen peilin lailla..."
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS