Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Cainin päiväkirjat 2013-08-28 07:37:14 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    August 28, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei tindenius!



Pari ajatusta siitä miten kirjoitat.
Kirjoitat: "Olin hylännyt Nikolaksen nyt kaksi kuukautta sitten ja liikuin kokoaja kohti etelää. En tiedä mikä minua veti sinne, mutta sinne olin menossa. Liikuin öisin ja välttelin vilkkaita teitä.".
Eli tuo ajatus on hyvä, ja siin on selkeä sanoma. Kirjoitat monesti hyvin samaan tyyliin, ja ehdottaisin kokeilemaan poikkeavaa tapaa. Mieti pisteiden paikat, mahdollisesti lauseenvastikkeita ja muista pilkut :D
Ajatukseni: "Olin hylännyt Nikolaksen kaksi kuukautta aikaisemmin. Vaelsin kohti etelää liikkuen öisin, välttelin vilkkaita teitä. En tiedä miksi etelään, mutta sinne olin kuitenkin matkalla.".

Kirjoitat: "Yleensä tämä ei ollut näin vaikeaa.".
En tajunnut tuota. Mikä ei ollut näin vaikeaa? Sinulla on monesti vilahdellut taito kirjoittaa vähän, ja sanoa kuitenkin paljon. Tämä ei ole sitä. Nyt olet kirjoittanut vähän, ja sanonut vielä vähemmän :D Jos kirjoitat jotain, varmistu että se viittaa johonkin, sillä tuo lainaus voi viitata mihin tahansa. Matkustamiseen, metsästämiseen, olemiseen yleensä jne. Toinen juttu on se, että Cain on ollut verenimijä pari kuukautta, joten tuo lainaus tuntuu liian kokeneelta siihen peilattuna...minun mielestäni.

Mitä ikinä teet, vältä kapulakieltä! :D
Kirjoitat: "Lähdin kävelemään pitkin hämärästi valaistuja katuja, kun silmiini osui jotain kiinnostavaa.".
Mielestäni sana "Lähdin" ei sovi kerrontaan kovinkaan hyvin. Mielummin ei kahta verbiä peräkkäin, sillä se antaa todella kankean kuva. Esimerkiksi "aloin ajatella, ajattelin", "rupesin nousemaan, nousin" jne.
Ajatukseni: "Kävelin pitkin hämärästi valaistuja katuja, kun silmiini osui jotain kiinnostavaa.".
Pari riviä myöhemmin kirjoitat: "Lähdin seuraamaan heitä hiljaa.".
Miksi ei "Seurasin heitä hiljaa."?

Kirjoitat: "Aina heidän pysähtyessään minä pysähdyin, heidän liikkuessaan minä liikuin.".
Hyvä! Tässä on jotain todella hyvää! :D En tiedä mitä, mutta jotain on!

Toivottavasti joskus jatkat, sillä tuollaiseen kohtaan lopettaminen on suorastaan rikollista! :D
Katsot muutaman jakson True Bloodia, niin kyllä se motivaatio sieltä löytyy :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
tindenius
September 02, 2013
Report this comment
Hah olen itseasiasiassa True Bloodin innokas fani joten kyllä sieltä ainakin inspiraatiota löytyy :D . Taipumuksenani on aloittaa monta tarinaa yhtäaikaa ja sitten lopulta en tiedä mistä niistä jaksaisin jatkaa ja joskus ne vain jämähtävät paikoilleen. Minusta on myös hyvä, että joku viitsii oikoa minua kieliopillisissa asioissa. Kielioppi ei ole koskaan ollut parhaita osa-aluitani, mutta yritän siinäkin kehittyä.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS