Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Täydenkuun suudelma; Suden morsian, osa 1/3 2015-01-01 12:01:30 viidakkoveitsi
Arvosana 
 
3.0
viidakkoveitsi Arvostellut: viidakkoveitsi    January 01, 2015
Top 100 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Kielellisesti hyvää tekstiä, ei juurikaan korjattavaa mielestäni siinä. Joitain pikkujuttuja silti osui silmään.
"Näin Chrisin katsovan minua sivusilmälläni epäilevästi." Se Chris katsoi sinua varmaan kuitenkin omalla silmällään eikä sinun? ;)
Dialogin asettelusta sellainen huomio, mikä hiukan häiritsi itseäni. Olet laittanut monesti samalle riville dialogin jälkeen muuta tekstiä. Joissain kohdin jäi epäselväksi, mihin itse vuorosana loppui ja muu teksti alkoi. Tai siis ymmärsihän sen totta kai siitä sisällöstä, mutta ihan näin rakenteellisena seikkana. Tämä saattaa tosin olla turhaa nillitystäkin, koska en ole ihan perillä mitä viralliset säännöt asiasta sanovat, mutta itselläni pisti silmään. Eriäviä mielipiteitä saa esittää!

Tekstissä oli kuitenkin huomattavasti enemmän hyvää kuin huonoa. Minäkin pidin dialogista, se on uskottavan oloista ja hyvin tehtyä. Hahmot vaikuttavat uskottavilta ja tarpeeksi kiinnostavilta, jotta juttua jaksaa lukea jatkossakin. Ehkä hiukan enemmän kuvailua olisin tosin kaivannut, varsinkin kun kyseessä on fantasiatarina, tämä oli nimittäin aika dialogipainotteinen. Mutta se ei varsinaisesti ole virhe, sillä tapoja kirjoittaa on monia, ja oletettavasti tällä dialogilla on tarinassa myöhemmin suuri merkitys. En itse ole paljon lukenut ihmissusijuttuja, mutta jään odottamaan jatkoa. Tässä alussa on ainakin potentiaalia hyväksi tarinaksi!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS