Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Minä olen... 2014-12-03 19:14:22 TarraLeguaani
Arvosana 
 
1.5
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    December 03, 2014
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Kuka sanoo lopuksi 'heippa', kun soittaa kaverille, että tuus auttaa, täällä on murhaaja O.o

Kirjoitusvirheitä on aika paljon. Kiinnitä niihin huomiota, että tekstin lukeminen olisi sujuvampaa. Tässä yksi esimerkkivirke:
"Makasin arkussa ja halasin Aideniltä saanutta nukkea joka on nalle." '
-> Aidenilta. Vaikka luet ja sanot sen 'eiden', pääte loppuu a-kirjaimeen, ei ä:hän.
-> saatua.
-> nukke ja nalle on eria asia. Voisit kirjoittaa: pehmolelua, joka oli nalle.
-> joka-sanan eteen tulee pilkku.
-> oli. Pidä verbin aikamuoto samana, eli tässä tapauksessa imperfektissä.

Muutenkin katso, että tekstisi verbit ovat samassa aikamuodossa. Kirjoituksessasi se hyppii.
Sanajärjestystä saat kerrata. "Olet minkä ikäinen?" ei vastaa hyvää suomenkieltä.
Sanojen merkityksiä kannattaa miettiä, koska käytät usein tekstin yhteydessä sanoja, jotka eivät sinne sovi, mutta ovat lähellä sanaa, jota ilmiselvästi haet.
Kertaa yhdyssanat, esim: "Etu ajassa oleva synttäri lahja" -> etuajassa oleva synttärilahja.
Kertausta on aika paljon, se alkaa tönköttää, esim. "Minun täytyy mennä nyt huoneeseeni", sanoin heille ja he katsoivat ihmeissään minua. Kävelin nopeasti huoneeseeni. Kun olin huoneessani..."

"aistisi ihmisruokaa kohtaan", tässä on kaksi merkitystä: ihmisten ruoka tai ihmisistä tehty ruoka. Ihmisruoka viittää enemmän ihmisistä tehtyyn ruokaan. Ja tarkentaisin muutenkin aistin makuaistiksi, koska mietin hetken, että mikä ihmeen aisti se tällainen on.

Miten alun murtovaras/tappoa yrittävä mies liittyy mihinkään?
Entä ihan ensimmäinen kappale, jossa istutaan nurkassa kuuntelemassa muita? Sitten yhtäkkiä päähenkilö onkin kotona.
Miksi mainitset siitä, että joku seuraa päähenkilöä, kun se ei näytä liittyvän juoneen mitenkään?

Huomaan kirjoitustyylistäsi, että olet aika nuori.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS