Olen yrittänyt lukea tätä jo monta kertaa..ei tuu mitään. On kyllä niin sekavaa settiä että. Ei mitään hajua mitä tässä tapahtuu .Et kerro yhtään mitään kuka on kuka..kuka on tämä minä tässä jutussa? mikä on juoni?
Ethän voi aloittaa tarinaa jostain keskeltä selittämättä yhtään mitään että mistä siinä on kysymys..
1 kohdetta - näytetään 1 - 1 |
Järjestys
|
1 kohdetta - näytetään 1 - 1 |
En yleensä kommentoi kritiikkiä, mutta nyt tuli eniten lunta tupaan sitten 1980 -luvun. Nimittäin, mielialaihmisen tuppaa myönteinen kritiikki saamaan pikkasen liian korkealle ja kielteinen kritiikki pohjamutien alapuolelle. Arvannet, mitä tuo sinun kritiikkisi on tehnyt.
Rohkenen puolustautua juonen suhteen sen verran, että varustepulasta kärsivän avaruusaseman tiimin lähteminen pääasemalle ja sieltä erilaisena palaaminen lienee tieteistarinoiden vakiokliseitä, ok?
Mutta tarkemmin miettiessäni taisin mokata sillä tavoin, että eräs esilukijani ehdotti väliotsikoiksi kellonaikoja, päivämääriä tms. Se olisi ehkä selkeyttänyt juonta ja tehdä paremmin selväksi, että tarinan 'tässä ja nyt' on nimenomaan alun ensimmäisissä kappaleissa. Mutta olin liian epävarma väliotsikoiden käytöstä novellissa.
Kirjoitettuani sivutöikseni silloin tällöin minulle on kertynyt vuosien aikana 7-8 hengen esilukijajoukko. Olen siinä mielessä yhä ymmälläni, rohkenen sanoa heitä fiksuksi porukaksi. Mukana on kaksi toimittajaakin, joista toinen ei noteeraa sci-fi -genreä omaksi alueekseen. Heidän olisi luullut oikaisevan turhuudet kunnolla.
Lopuksi valitettavasti se kyyninen kysymys: jos kerran tämä on sekavaa settiä, josta ei saa mitään tolkkua moneen kertaan luettuakaan, niin miksi kirjoitit arvostelusi ja annoit tuon yhden tähden?