Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tuhon päiväkirja (koodinimi vielä keskeneräiselle projektille) 2018-04-27 16:38:39 boxo
Arvosana 
 
2.0
boxo Arvostellut: boxo    April 27, 2018
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Joo KimiK on aivan oikeassa, mielikuvitusta tuntuu olevan kivasti, kun teksti olisi hiukan sujuvampaa niin olisi antoisampi lukea.
Älä käytä turhia täytesanoja niin paljon "...päälläni olisi JOKIN paino..."
"... Makaan JONKUN kivisen tuntuisen...""...Käytävän seinillä on paljon JOITAIN kaappeja.."..törmään JOHONKIN pieneen pyörillä olevaan..."
Yritä päästä tuollaisista JOKIN, JONKUN, JOITAIN, sanoista eroon tuollaisissa lauseissa joissa niita ei oikeasti tarvitse olla.
Kuvailla kyllä täytyy kaikenlaista, se on tosi. Mutta pitää välttää liikaa ylimääräistä toistoa ja itsestäänselvyyksiä. Laitan esimerkin:
" alan kokeilla käsilläni eteenpäin, ja huomaan..Sujuvampi olisi esim: alan haparoida eteenpäin.?
"..hyppiminen nopeasti väsyttää jo väsyneet ja voimattomat jalkani.."
Tuossa tuo "väsyneet" pois..eli: hyppiminen nopeasti väsyttää jo voimattomat...
Ja taidatkohan tuossa tarkoittaa että henkilö hyppii nopeasti ? vai että hyppiminen väsyttää nopeasti ? jos jälkimmäinen, niin noiden kahden sanan paikkaa olisi vaihdettava.
Eli siis tarkkana tuollaisten sinänsä pienten asioiden kanssa, yksi sana väärässä paikassa muuttaa koko tapahtuman luonnetta. Ja itse tapahtumaa.
No kuten sanoin alussa, sinulla on mielikuvitusta tarinoida kyllä.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Sabe
April 27, 2018
Report this comment
Hei! Kiitos sinullekin palautteesta. Ja olen samaa mieltä. Rupesin käymään omaa tekstiäni läpi noita aikasempia kommentteja mielessä pitäen, niin huomasin heti itsekin, kuinka paljon jaarittelit ja juuri noita 'jonkun'-sanoja viljelin joka väliin. Olen käynyt tekstiä nyt vähän läpi uudestaan, niin voisin jossain välissä pistää jatkoa sitten näiden korjauksien kera (tätä samaa pätkää nyt on varmaan turha uudelleenpostata pikkusine korjauksineen).

Ja mainitsemaasi tiettyyn kohtaan: joo, siis tosiaan tarkoitin, että hyppminen väsyttää nopeasti. Kiitos, kun nostit tuon esiin, täytyykin pitää vähän silmällä jos moisia asiavirheitä tulee enemmänkin!
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS