Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tämä on aamunkoitto 2017-05-16 08:34:31 Katja
Arvosana 
 
3.0
Katja Arvostellut: Katja    May 16, 2017
Top 100 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Luin nuo muutkin runosi, tämä on mielestäni niistä paras. Muut runot vaikuttivat viimeistelemättömiltä, pelkältä ajatuksenvirralta, minkä vuoksi en pystynyt runoa seuraamaan.
Pidän tämän runon lopun ajatuksesta (viim. kaksi riviä), sehän on paradoksaalinen pyyntö tai käsky.

Aika monesti päädyn täällä lukiessani siihen ajatukseen, että kirjoittaja ei ole malttanut karsia runoa juuri lainkaan eli seassa on hyviä säkeitä, mutta ne hukkuvat joukkoon. Muissa runoissasi oli mielestäni tuollaista ongelmaa.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
drunkenboat
May 17, 2017
Report this comment
Kiitos arvostelusta, minulla ei ole tapana viimeistellä runouttani ja siihen on pätevä syy: tahdon nähdä, mitä asiaa tajunnanvirralla voisi minulle olla. Kyse on siis eräänlaisesta vapaasta assosiaatiosta, dogmivapaasta mielikuvituksesta, joka kertoo minulle what's up now. Mielestäni runon tarkoitus on nimenomaan eräänlainen psykologinen valaistuminen, joka ei ole riippuvainen siitä, tahtooko runon puhuja/kirjoittaja todistaa sillä jollekin jotain.
In reply to an earlier comment
Katja
May 18, 2017
Report this comment
Okei, ymmärrän, hyvä määrittely. Jotkut runouden lajit ovat sellaisia, että niissä pääsee kärryille vasta isomman tekstimassan äärellä. Muutamasta runosta tai muunlaisesta tekstinpätkästä ei voi sanoa paljoakaan, jos tietty taitotaso on saavutettu.
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS