Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Undergroundia beibi! 2017-05-16 08:21:07 Katja
Arvosana 
 
3.0
Katja Arvostellut: Katja    May 16, 2017
Top 100 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

En ole paras henkilö arvioimaan tätä kamaa, koska luen runoutta aika valikoivasti. Mulle undergroundissa on liikaa kikkailua ja koristeellisuutta, jolla ei ole todellista tarkoitusta. Toivottavasti siis joku muu vastaa lisäkseni, laitan muutaman oman ajatukseni vain mietittäväksi, ehkä joku muukin innostuu kommentoimaan, kun joku on jo kommentoinut.

Ekassa runossa tipahdin kärryiltä viimeisen säesikermän kohdalla, joka alkaa "se". Minusta näyttäisi paremmalta, jos edeltävä säe ei olisi jaettu niin monelle riville. Runo voisi loppua tuohonkin.Toinen runo on ihan kiva kertomus, nuo äksät tuovat mieleen parikymppisten maailman kuten koko asetelma. Sedullassa runossa on mun makuuni liikaa kikkailua, jolla mun nähdäkseni pyritään nostamaan ohuempaa sisältöä toiselle tasolle - ehkä tuo asia on se, mikä tämäntyypisessä runoudessa mua häiritsee. Mulle runo on sitä, että kuva kirkastetaan äärimmilleen ja ehkä nostetaan korkeammalle abstraktiotasolle poistamatta konkreettisuutta.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Veijaritarina
May 16, 2017
Report this comment
Joo ei antanu laittaa enempää runoja mun kone, niin jäi vähän ohueksi. Mulle nuo undergroundit ovat vaan viihdykettä.
In reply to an earlier comment
Katja
May 16, 2017
Report this comment
Viihteeksihän runot sopivat hyvin. Itsekin kirjoitan paljon käyttörunoutta, merkitsen muistiin asioita "omalla salakielellä". Mutta niistä sitten välillä syntyy parempiakin runoja, kun myöhemmin käy läpi ja editoi. Luultavasti suurin osa runoilijoista tekee samalla tavalla.
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS