Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Turvattoman miehen tie 2016-01-30 09:35:46 E.
Arvosana 
 
2.5
Arvostellut: E.    January 30, 2016

Pidän runoissasi siitä, että niissä on painavaa ja monimielistä sisältöä, sehän kuitenkin on koko runouden idea.

Tässä runossa ilmaisu ei kuitenkaan ole johdonmukaista, vaan epäselvää ja hajanaista, joten en ymmärtänyt runoasi. Esimerkiksi ensimmäinen lause on käsittämätön, en vain ymmärtänyt. Koko ensimmäinen säkeistö on sekava, ehkä voisit kirjoittaa sen uudestaan. Tarpeet sekoittuvat haluun - tyyppiset heitot eivät toimi runoudessa, pitäisi olla konkreettisuutta, ei sellaista ilo poistaa tuskan - tyylistä epäkieltä, joka on yleisin harrasterunoilijan kompastuskivi.

Toisen säkeistön kanssa on taas erilainen ongelma, kuluneisuus. Mikä on minun tieni, on tietysti hyvä kysymys, mutta koeta keksiä jälleen jotakin omaperäisempää tapaa ilmasta ajatus, jos se on välttämätöntä: onko tämä kohta runon avain? Jos on, niin runo kokonaisuudessaan voisi ilmentää sitä suoraan sanomatta.

Seuraavassa säkeistössä on paljon asiaa, jota tiivistämällä voisit saada lukijan mukaasi. En ymmärtänyt tätäkään säkeistöä, tuli tunne, että kuvailet päässä pyöriviä ajatuksiasi. Tiivistä se, mitä haluat ilmaista. Viimeinen säe on hyvä sellaisenaan.

Kaiken kaikkiaan tämä runo kiinnostaa minua, joten haluaisin tietää, mitä siinä haluat minulle lukijana kertoa. Jäi tunne, että tämä oli ihan ensimmäinen luonnos runosta.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS