Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
I love you, niin paljon sinua kuitenkin 2015-11-22 20:14:44 Meriläinen
Arvosana 
 
1.0
Arvostellut: Meriläinen    November 22, 2015

En oikein ymmärrä mitä tässä ajat takaa. En tykästynyt millään tasolla.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

21 kohdetta - näytetään 1 - 10 1 2 3
Järjestys 
Helmikatriina
November 22, 2015
Report this comment
kiitos arvostelustasi. Tulee mieleen ajatus että, et pidä kevyestä heittelystä, ikäänkuin helposta runoudesta. On varmaan helppoa kirjoittaa jos vain antaa tulla, ajattelematta sen kummemmin. Minun ongelma on se, etten saa sitä mitä ajattelen, ymmärrettävään muotoon. Kiitos arvostelustasi .
In reply to an earlier comment

November 23, 2015
Report this comment
Kerroin vain oman mielipiteeni. Hyvä kirjoittaja ei kirjoita ajattelematta!
In reply to an earlier comment
Jästipää
November 23, 2015
Report this comment
Olen tässä nyt lukenut Helmikatriinan runoja ja pistänyt merkille, että sinä Meriläinen mollaat niitä ikään kuin olisit ottanut silmätikuksesi nimenomaan Helmikatriinan runot. Mistä moinen? Oletko yhtä ahkerasti arvostellut muiten tekstejä? Jokaisella on toki mielipiteensä ja kaikilla on vapaus ilmaista ne. Taiteessa myös usein törmää siihen, että jotkut pitävät kovasti ja toiset eivät. Mutta on syytä muistaa, että hyvä palautteen antaja ei anna palautetta ajattelematta. Yksi tai kaksi lausetta, jotka tiivistävät lähinnä sen, että ei pidä tuotoksesta, on toki palaute kirjoittajalle, mutta ei se millään tavalla vielä auta kirjoittajaa esimerkiksi kehittämään itseään. Jos ei pidä tekstistä olisi hyvä myös kertoa miksi ei pidä ja nimenomaan rakentavassa hengessä. Taitava palautteen antaja osaa kertoa tämänkin asian hienovaraisesti, ei töksäyttäen. Palautteen antaminen on tässä mielessä oma taiteenlajinsa, jota on hyvä harjoitella. Kuka tahansa osaa huutaa, mutta vaatii taitoa kertoa mielipiteensä huutamatta niin, että se aidosti kuullaan.
In reply to an earlier comment

November 23, 2015
Report this comment
Hyppää jorpakkoon! Olen kirjoittanut kymmeniä palautteita ja niistä muutaman nimimerkille helmikatriina. Perusteetonta ja valheellista syyttelyä siis! Minulla ei ole mitään helmikatriinaa vastaan. Miksi olisi? Täysin tuntematon ihminen.
Annoin matalan arvosanan koska en pitänyt runosta. En koskaan kirjoita pitkiä palautteita. Tiivistän tuntoni lyhyesti. Toimin siis rehellisesti. Vastineeksi saan ajattelematonta kritiikkiä. Monestiko olet kirjoittanut vastaavaa kritiikkiä jollekin joka antaa viisi tähteä mutta ei kirjoita sanaakaan kirjallista palautetta. Tai vain pari sanaa? Aivan, et varmasti koskaan.
Sitäpaitsi. Minä en huutele.
In reply to an earlier comment
Banshee
November 23, 2015
Report this comment
Ehkä mietitään lähinnä, miksi nyt ihan ykkösiä, kun se ei ole täällä kovin tyypillistä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jokaisella on oikeus olla mitä mieltä vaan, ja sekin on aina jotain, kun antaa sen oman kritiikin ja ajankäytön. Siitä kiitos.

Mutta antamalla kaikille ykkösiä ja perustelemalla "en tykännyt, huono runo" ihmisille tulee vain paha mieli. Viitosen jos antaa ja ei perustele, niin siitä harvemmin tulee paha mieli. Ymmärrän kyllä pointtisi, ja se on mielestäni oikeutettu, mutta toisaalta sitä pahaa mieltä voisi lieventää edes hymiöllä:) Ajattele, että moni täällä on kuitenkin nuori ihminen, jopa lapsi. Tai lapsenmielinen;)

Se kyllä totta, että monella ole mitään käsitystä oikeasta runoudesta. Ei minullakaan. Mutta jostain sitä pitää aloittaa se maan kuokkiminen.
In reply to an earlier comment
Jästipää
November 23, 2015
Report this comment
Minähän en väittänyt, että annat palautetta ainoastaan Helmikatriinalle, minähän nimenomaan kysyin miten monelle muulle olet palautetta antanut ja näin ollen tämän osalta en ole syyttänyt sinua mistään.
Itse asiassa olen antanut tällä sivustolla kolmanneksi eniten palautteita enkä koskaan rajoita palautteitani pelkkiin tähtiin tai yhteen tai kahteen lauseeseen. Mielestäni kirjoittajat ovat ansainneet enemmän jo pelkästään siksi, että ovat nähneet vaivaa siinä, että kirjoittavat ja ottavat rohkean askeleen siinä, että julkaisevat tekstinsä täällä.
Ja kuka on itse asiassa perusteeton? Kysyt ensin olenko kirjoittanut vastaavaa kritiikkiä ja sitten itse vastaat kysymykseesi, että en varmasti koskaan. Millä perusteella siis vastaat minulle esitettyyn kysymykseesi itse minun puolestani? Kummallinen tapa perustella omaa vastinettaan. Mutta en jatka tätä enempää, olen antanut palautteeni sinulle ja sinä tulkitset sen parhaasi mukaan.
In reply to an earlier comment

November 23, 2015
Report this comment
Saivartelija! Jos kerran olen perusteeton ja väärässä niin todista se. Näytä minulle se kirjoittamasi teksti jossa kritisoit 4-5 tähden antajaa palautteesta.
In reply to an earlier comment
Helmikatriina
November 23, 2015
Report this comment
Kiitos erittäin hyvistä näkemyksistä. Otan mielelläni kaikesta opikseni ja oikein janoan kunnon palautetta, palautetta jossa kerrotaan ongelmakohdista ja osataan taasen kertoa missä on on onnistunut . Sinulla on selkeästi sana hallussasi ja osaat sen myöskin sieltä ( hallustasi) pois ottaa ja antaa kiertoon. Minä itse kirjoitan paljon kännykän näppiksellä ja virheiden mahdollisuus on suuri . Jatketaan ja toivotaan että, pieni runoilijan alkuni pääsisi kasvamaan ja voimistamaan oikeanlaisen palautteen ansiosta sellaiseen mittaansa kun tarkoitus on.

November 24, 2015
Report this comment
Olen itsekin luultavasti sortunut välillä kirjoittamaan tänne pelkän mielipiteen. Se on kai sallittua, mutta pitkä rivi lähes samanlaisia kahden lauseen lyttäyksiä alkaa jo huvittaa lukijaa. Miksi ihmeessä vaivaudut lukemaan näitä, jos et "tykkää" yhdestäkään? Runojen kirjoittaminen on helppoa, jos ei ole kovin paljon niihin perehtynyt, sama pätee runojen arviointiin. Minä tykkään tai en tykkää on silloin ainoa laatukriteeri. Minäminäminä!
In reply to an earlier comment
Helmikatriina
November 24, 2015
Report this comment
Hei ! Kiitos :) Hyvä huomio. Runojen kirjoittaminen on todellakin vaikeaa ja taitoa ei tule heti vaan kirjoittaminen vaatii harjoittelua ja mielestäni kirjoittaminen on sitä harjoittelua parhaimmillaan. Olen uskaltanut tänne kirjoittaa ja olen toivonut kritiikkiä ja palautetta ja niitä olen tostisesti saanut :D Minun ongelma on oikeasti se etten, osaa kirjoittaa oikein niin kuin haluaisin . Olen esiintynyt ja lukenut omia ( lausunut ) runojani ja niistä tilanteista olen saanut paljon positiivisia palautteita, sillä puhuminen ja lausuminen on minun vahvuus. Nyt olen kuitenkin halunnut runojen kirjoittamiseen satsata ja opetella senkin niin, että palautteet oliSivat edes useimmin kuin kerran wow efekteillä ja että, saisin oman ideani ja uudenkin näkemykseni runoista esille .
21 kohdetta - näytetään 1 - 10 1 2 3
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS