Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kevyt kesäruno 2015-07-13 03:40:10 takethiswaltz
Arvosana 
 
3.0
takethiswaltz Arvostellut: takethiswaltz    July 13, 2015
  -   Kaikki arvostelut

Kiva ja raikas kesäruno ja tuo rytmitysajatuksesi tulee kyllä läpi, ei huolta.

Teksti ja mielikuvat olivat tosiaan hauskoja, mutta poljento ei minusta toiminut. Eri säkeistöt olivat nyt selkeästi eri pituisia ja eri tavoin painotettuja, jolloin ääneen lukeminen oli ainakin minulle vaikeaa.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

4 kohdetta - näytetään 1 - 4
Järjestys 
nick53
July 13, 2015
Report this comment
Kiitos palautteesta.

Voisitko antaa esimerkin kahdesta eri pituisesta säkeistöstä (ei viimeisestä, se on tarkoituksella eripituinen)? Voi olla, että minulla on sanojen tavutuksessa jotain virhettä. Säkeistöisssä olisi tarkoitus olla 26 tavua. 8+5+8+5
Rytmitys on sitten toinen juttu.
In reply to an earlier comment
nick53
July 13, 2015
Report this comment
Jaa, nyt katsoin netistä että ei ehkä pitäisikään laskea tavuja vaan runojalkoja. Minua on aikoinaan opetettu väärin. Nyt pitää ottaa asioista selko, ja vasta sen jälkeen joko kirjoitella tai olla kirjoittelematta runoja.

Näinollen en välttämättä tarvitse esimerkkiäkään enää tässä vaiheessa.

Kiitos vielä kerran tiedosta että tietoni olivat väärät ja vajavaiset.
In reply to an earlier comment
nick53
July 13, 2015
Report this comment
Ja nyt löysin netistä tavutusohjelman. Sen mukaan olen käsittänyt kolmen sanan tavutuksen väärin. hipiä, vuosien, säheltäessä. Että semmosta.
In reply to an earlier comment

July 13, 2015
Report this comment
Ei tuo nyt mikään suuri virhe ole, enemmänkin tyylikysymys. mutta itse koitan aina hakea riimitetyistä runoista sanojen painotuksia myös. "On ilta" ja "ilta on" painottuvat ainakin minun korviini eri tavoin, vaikka sanat ja tavumäärät ovat samat. Heikki Salon laululyriikkakirjassa "Kahlekuningaslaji" oli tähän ihan hyviä neuvoja, vaikkei laulusta nyt kyse olekaan.
4 kohdetta - näytetään 1 - 4
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS