Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tunneihminen 2015-02-03 18:30:25 Alapo80
Arvosana 
 
3.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    February 03, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka wilshirist!

Runosi tunnekuvaukset ovat kattavia. Se luo mielikuvaa kokeneesta ja itsetietoisesta ihmisestä. Loppu hämmentää minua hieman, sillä en osaa yhdistää toisen vuoksi elämistä kokeneen ihmisen tunnekuohuihin.Eli sanoma, jos runossa sellaista olet halunnut painottaa, jää minulle hieman epäselväksi.

Löysin runoihin tutustuessani tuollaisen linkin, jossa on melko selkeää asiaa runoista. http://www2.amk.fi/mater/kulttuuri/sanataide/files/Runo/rakennetasolla.htm
Älä käsitä väärin. Linkkasin vain siksi, jos lydät sieltä jotain ajatuksia itsellesi.

Mietin tuota, mitä sanotaan runon rytmityksestä. Tuo alun listaaminen ei ole kovin rytmistä, eli se muistuttaa lähinnä kakofonista sanojen yhteenliittämistä...no ehkä vahvasti sanottu. Mielestäni olisit voinut jatkaa tuon erotan - sanan käyttöä, vaikka läpi koko ensimmäisen säkeen. Se olisi tuonut rytmiä, kun tarkkaan miettii, mitä milloinkin erottaa :D

Tuo lopetus on kyllä hämmentävä, mutta kenties se ei olekaan huono. Mitä useammin tuota luen, niin sitä hienommalta tuo irrallisen oloinen lopetus tuntuu. Se on jotain, joka jättää ajatuksen leijumaan.

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
wilshirist
February 04, 2015
Report this comment
Moi! Kiitos kommentistasi. En varmaan ilmaissut lopussa tarpeeksi selkeästi, mitä halusin sanoa. Ajatus ei ollut elää toisen puolesta vaan antaa itse itselle ne tarvittavat tunnekokemukset sen sijaan, että pyytäisi toista muuttumaan tunteellisemmaksi. Se on mielestäni nimenomaan kokeneen ja itsetietoisen ihmisen merkki. :)

Kiitos linkistä. En käsitä väärin, vaan tuo on juuri mitä tarvitsen. En handlaa runojen sääntöjä enkä tiedä rytmistä tai muusta paljon mitään. Alan nyt huomata, miten erilaiset runot kuulostavat erilaisilta.

Tykkään vähän yllätyksellisistä lopuista, mutta tarkoitus ei ole kuitenkaan tehdä niitä irrallisen tuntuisiksi. :)
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS