Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Antaa kaikkien kukkien kukkia. Henry ja Mikael 2015-09-07 13:03:12 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    September 07, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka 112911!

Kirjoitat kivasti! Paikoin hieman kankeasti, mutta kehityt varmasti! Aihe on hyvä ja käsittelet sitä miellyttävällä tavalla!

Kaunokirjallisuudessa numerot olisi hyvä kirjoittaa, eli 14 on neljätoista.

Jätä tyhjä rivi, kun tapahtuma tarinassa vaihtuu, kuten tuossa kun reppu heitettiin maahan ja mentiin huoneeseen. Se helpottaa lukijaa :)

Kirjoita mahdollisemman yksinkertaisesti.
...olin joutunut menemään toiseen kouluun vs jouduin vaihtamaan koulua.
...olen melko ujoa sorttia ja minulla ei ole ainuttakaan kaveria vs olen ujo, eikä minulla ole lainkaan kavereita.

Kun kirjoitat virkkeen, jossa luetteloit asioita, niin erota lauseet pilkulla, ja vasta viimeistä ennen ja - sana, jota ei tuolloin pilkuteta (tuossa missä mm. Hitler oli mainittu).

Vätä toistoa ja turhia sanoja. Esim melko ja melkoisen ovat hyvin samankaltaisia.

Muista huolella katsoa isot kirjaimet ja muut kirjoitusvirheet.

Tuo dialogin valmistava kommentti voisi olla dialogin perässä. Esimerkki.
Henri kysyi minulta.
- Mennäänkö meille?
Ajatukseni:
- Mennäänkö meille? Henri kysyi.
Mielestäni tuo, kun kerrot ensin kuka kysyy, on hitusen kankeaa.

Jäin hieman kaipaamaan sitä, että tuo koulukiusaamisaihe olisi jatkunut, sillä nyt alussa heitettiin paperitollo, ja onnistuit luomaan konfliktia ja jännitystä siitä, että miten pahaksi kiusaaminen menee, mutta sitten unohdit aiheen kokonaan. Kenties siihen olisit voinut panostaa ja luoda päähenkilölle, ja miksei Henryllekin, haastetta. Tavallaan se, että he ovat poikkeavia ja kahdestaan maailmaa vastaan, olisi voinut tulla voimakkaammin esiin, sillä lukijat rakastavat konflikteja.

Pidän kevyestä tavastasi kuljettaa tarinaa! Hyvää työtä!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
11
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS