Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tilanteita I 2018-07-13 18:54:09 Alapo80
Arvosana 
 
1.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    July 13, 2018
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka rokala!

Toivon todella, että en ole liian ankara tämän palautteen kanssa. Minun on hieman vaikea löytää tästä tarkoitus, ja se on ainakin minulle lukijana turhauttavaa. Tässä olisi mahdollisuuksia vaikka mihin, ja ne mahdollisuudet jäävät käyttämättä.

Kaunokirjallisessa tekstissä nuo sulkeet ovat mielestäni tarpeettomia ja brutaaleja. Ne voi helposti korvata pilkuilla. Mielestäni myös lainausmerkit. Kauhuleffoissa halutaan luoda aavemainen tunnelma, ei ”aavemainen” tunnelma. Ja myös tuota sanaa pakettiin voidaan käyttää ilman lainausmerkkejä, sillä sitä voidaan pitää yleisesti tunnettuna sanontana.

Aloitat tämän sillä, että koko kauppakeskus oli pantu pakettiin. Mietin että miksi? Se viittaa siihen, että juuri tuo kauppakeskus on jonkinlainen kantava ajatus, mutta sitten tämä loppuu.
Ensin kauppakeskus, sitten kuvailuun tulee ikään kuin passiivinen minä hahmo, joka kiipeää portaita, jonka jälkeen koko kaupunki on paketissa. Ja sen jälkeen hiljaisuudessa painetaan menemään rälläkällä.

Tosin nimikin jo kertoo, että tässä ei ehkä ole kuin joitain tapahtumia, mutta mielestäni tilanteiden pitäisi johtaa johonkin, tai niiden kuvailussa tulisi olla sellainen tarkoitus, joka aukeaa lukijalle. En oikein löytänyt sitä tästä.

Sinulla on kuitenkin taito kirjoittaa elävästi ja saada tilanteet hyvin paperille. Toivoisin kuitenkin, että satsaisit enemmän sisällön tarkoitukseen.

Luin toisenkin kirjoituksesi, sillä alkoi kiinnostaa, että miten se kulkee.

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
20
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS