Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Laseista läpi (oikea!) 2013-09-02 08:28:05 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    September 02, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Heippa taas Mikko Repolainen!

Oletko ajatellut kirjoittaa täyspitkää kirjaa aiheeseen liittyen? Tarina etenee niin vahvasti henkilöhahmoihin pohjautun, että uskoisin Sinun kykenevän jatkamaan tarinaa niin että se olisi täyspitkä kirja. Mielestäni on huikeaa kuinka joku onnistuu tuomaan kuvailuissa ja dialogeissa niin vahvasti henkilöiden ajatukset ja luonteen esiin, olet erittäin hyvä siinä!

Edelliseen liittyen.
"- Ka niin... Enhän mie tietenkään mikkään Adonis oo...
Itse asiassa Jarkki oli jo antanut periksi, vaikka hän muodollisesti vieläestelikin. Sillä niin kai se sitten oli, ettei hänen muutoinkin niin sekavaelämäntilanteensa voinut enää yhteen suihin ottamiseen kaatua; monin verroinpahemmissakin jutuissa hän oli ollut mukana tämän lyhyen elämänsä aikana. Ja oli kaise nyt aivan oikeus ja kohtuus, että hän antoi hyväntekijälleen edes jotainvastinetta ilmaisesta yösijasta ja lukemattomista kurkkuun kaadetuista juomista.".
Huolimatta parista välilyönnin puutteesta, on kohta sellainen, joka avaa henkilöä todella vahvasti lukijalle.

Turhasta virkkeiden pitkittämisestä otan pari juttua esiin, vaikkakin tyyli sopii tekstiisi hyvin, niin mielestäni tyyli ei huonone, vaikka pieniä juttuja jättäisi pois.
Kirjoitat: "Niin se vain oli, että jokaisella oli omat intressinsä.".

Edellisessä palautteessa mainitsin noista "..." - jutuista, ja olen edelleen sitä mieltä että tekstisi ei aivan niin paljoa niitä vaadi.

Kirjoitat: "Mielisairaalan suletulle osastolle tuollanen kyrvän puutteessa olevakurttunuama kuulus eikä sinne lasin tuakse!".
Aivan huikeaa haukkumista! :D

Sellainen juttu vielä, että odotin tuon Hääkutsu - osion ja Laseista läpi - osion liittyvän jotenkin toisiinsa, yhdistyvän jossain vaiheessa, mutta jos yhteys oli, niin se jäi kyllä minulta huomaamatta. Jos yhteyttä ei ole, olisivat novellit voineet olla erillisiäkin...minun mielestä.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS